Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DocuScope, multi-dimensional analysis, and student writing: Comparisons across tagging systems and corpora

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3AJA4WEQQW" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:JA4WEQQW - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85165170893&doi=10.1075%2fscl.109.03dej&partnerID=40&md5=ce67f72c058d12bef41ebce095392e21" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85165170893&doi=10.1075%2fscl.109.03dej&partnerID=40&md5=ce67f72c058d12bef41ebce095392e21</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1075/scl.109.03dej" target="_blank" >10.1075/scl.109.03dej</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DocuScope, multi-dimensional analysis, and student writing: Comparisons across tagging systems and corpora

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "In this chapter, we present a method for comparing tagging systems and patterns of disciplinary variation in corpora of student writing. We begin by highlighting the affordances of rhetorically and linguistically informed tagging systems by highlighting similarities and differences in each system’s analysis of the Michigan Corpus of Upper-Level Student Papers (MICUSP). Results confirm that both taggers produce statistically robust results in distinguishing disciplines across three dimensions and also highlight commonalities and differences that reflect the taggers’ respective theoretical orientations. Then, we present the results of a DocuScope-driven comparison of the British Academic Written English (BAWE) and MICUSP corpora and summarize topical and rhetorical patterns of disciplinary writing that seem fairly stable across national contexts. This chapter’s findings should prove useful to scholars interested in comparative methodologies of corpus analysis and rhetorical measures of disciplinary variation as well as those who work in or research writing in the disciplines. © 2023 John Benjamins Publishing Company."

  • Název v anglickém jazyce

    DocuScope, multi-dimensional analysis, and student writing: Comparisons across tagging systems and corpora

  • Popis výsledku anglicky

    "In this chapter, we present a method for comparing tagging systems and patterns of disciplinary variation in corpora of student writing. We begin by highlighting the affordances of rhetorically and linguistically informed tagging systems by highlighting similarities and differences in each system’s analysis of the Michigan Corpus of Upper-Level Student Papers (MICUSP). Results confirm that both taggers produce statistically robust results in distinguishing disciplines across three dimensions and also highlight commonalities and differences that reflect the taggers’ respective theoretical orientations. Then, we present the results of a DocuScope-driven comparison of the British Academic Written English (BAWE) and MICUSP corpora and summarize topical and rhetorical patterns of disciplinary writing that seem fairly stable across national contexts. This chapter’s findings should prove useful to scholars interested in comparative methodologies of corpus analysis and rhetorical measures of disciplinary variation as well as those who work in or research writing in the disciplines. © 2023 John Benjamins Publishing Company."

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    "Stud. Corpus Linguist."

  • ISSN

    1388-0373

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    109

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2023

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    38

  • Strana od-do

    41-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85165170893