Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching academic writing through disciplinary corpora: a review of Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F20%3A00118534" target="_blank" >RIV/00216224:14640/20:00118534 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/13639" target="_blank" >https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/13639</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-2-7" target="_blank" >10.5817/CASALC2020-2-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching academic writing through disciplinary corpora: a review of Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Corpus linguistics offers IT-enhanced methodological approaches for LSP tutors in order to provide their students with relevant grammar, key discipline vocabulary and specific rhetorical patterns in a constructivist and contextualised environment. Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung is the first systematic contribution to corpus-based analysis of the language of dentistry for the purposes of disciplinary writing.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching academic writing through disciplinary corpora: a review of Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung

  • Popis výsledku anglicky

    Corpus linguistics offers IT-enhanced methodological approaches for LSP tutors in order to provide their students with relevant grammar, key discipline vocabulary and specific rhetorical patterns in a constructivist and contextualised environment. Learning the Language of Dentistry by Peter Crosthwaite and Lisa Cheung is the first systematic contribution to corpus-based analysis of the language of dentistry for the purposes of disciplinary writing.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů