Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Russian Learner Corpora Research: State of the Art and Call for Action

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3AWDGWPWSX" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:WDGWPWSX - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85148657765&doi=10.1590%2f2176-4573e55747&partnerID=40&md5=a0802bb97cefc0e23c9a474a0fbc915d" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85148657765&doi=10.1590%2f2176-4573e55747&partnerID=40&md5=a0802bb97cefc0e23c9a474a0fbc915d</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1590/2176-4573e55747" target="_blank" >10.1590/2176-4573e55747</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Russian Learner Corpora Research: State of the Art and Call for Action

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "With the increase in availability and user-friendliness of Russian language corpora and corpus-analytic tools, the field of Russian language education has recently begun to employ corpus linguistics as an approach to understanding the dynamic of language development in users of Russian as a second and heritage language. The paper provides a brief overview of the current state of learner corpus research as a field and explores the benefits of application of corpus linguistics methods and instruments to the study of Russian. The paper reviews pertinent issues in corpora design, compilation, and annotation; offers an overview of the existing Russian language corpora and reports on the currently available corpus-based studies of Russian as a second/heritage language. The paper concludes with a call to the field to explore the benefit of corpus-based approaches to the study of Russian. © 2023,Bakhtiniana. All Rights Reserved."

  • Název v anglickém jazyce

    Russian Learner Corpora Research: State of the Art and Call for Action

  • Popis výsledku anglicky

    "With the increase in availability and user-friendliness of Russian language corpora and corpus-analytic tools, the field of Russian language education has recently begun to employ corpus linguistics as an approach to understanding the dynamic of language development in users of Russian as a second and heritage language. The paper provides a brief overview of the current state of learner corpus research as a field and explores the benefits of application of corpus linguistics methods and instruments to the study of Russian. The paper reviews pertinent issues in corpora design, compilation, and annotation; offers an overview of the existing Russian language corpora and reports on the currently available corpus-based studies of Russian as a second/heritage language. The paper concludes with a call to the field to explore the benefit of corpus-based approaches to the study of Russian. © 2023,Bakhtiniana. All Rights Reserved."

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    "Bakhtiniana"

  • ISSN

    2176-4573

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    8-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85148657765