Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF DISTANCE TEACHING AND LEARNING FROM THE PERSPECTIVE OF SECONDARY SCHOOL PUPILS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3AJQQ4ZSSQ" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:JQQ4ZSSQ - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/23:00131235

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1301/papers/A_marinic.pdf" target="_blank" >https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1301/papers/A_marinic.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33543/j.1301.189194" target="_blank" >10.33543/j.1301.189194</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF DISTANCE TEACHING AND LEARNING FROM THE PERSPECTIVE OF SECONDARY SCHOOL PUPILS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "As time goes on, the number of studies on evaluation of teaching and learning during teaching restrictions has been increasing. However, identifying the benefits and risks of distance education is important, as teaching activities may be restricted in the future or hybrid for of teaching can be used in the future. Therefore, we present results of a survey among 162 secondary school pupils conducted in March 2022, which indicates that the respondents would choose a hybrid form of education, even though they evaluate distance education rather negatively, see it as a reason for tutoring, and prefer classical form of teaching to distance education. The results are compared with the results of other studies. The influence of connectivism and the increasing number of pupils referred to as digital natives is also recognized."

  • Název v anglickém jazyce

    THE ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF DISTANCE TEACHING AND LEARNING FROM THE PERSPECTIVE OF SECONDARY SCHOOL PUPILS

  • Popis výsledku anglicky

    "As time goes on, the number of studies on evaluation of teaching and learning during teaching restrictions has been increasing. However, identifying the benefits and risks of distance education is important, as teaching activities may be restricted in the future or hybrid for of teaching can be used in the future. Therefore, we present results of a survey among 162 secondary school pupils conducted in March 2022, which indicates that the respondents would choose a hybrid form of education, even though they evaluate distance education rather negatively, see it as a reason for tutoring, and prefer classical form of teaching to distance education. The results are compared with the results of other studies. The influence of connectivism and the increasing number of pupils referred to as digital natives is also recognized."

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    "AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH"

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    189-194

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus