Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Understanding Online Reviews in All-Inclusive Hotels Servicescape: A Fuzzy Set Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3AQIRAGFCP" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:QIRAGFCP - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85146989974&doi=10.1080%2f1528008X.2023.2167761&partnerID=40&md5=c24b2c58cebda040261930f7c22ace77" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85146989974&doi=10.1080%2f1528008X.2023.2167761&partnerID=40&md5=c24b2c58cebda040261930f7c22ace77</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/1528008X.2023.2167761" target="_blank" >10.1080/1528008X.2023.2167761</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Understanding Online Reviews in All-Inclusive Hotels Servicescape: A Fuzzy Set Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "The concept of all-inclusive (AI) hotel service is complex and multidimensional; grounded on the SERVQUAL model, this research aims to identify the main components of AI service that moderate online ratings. Aside from the dimensions comprised in the SERVQUAL model, this research discusses price, place, and experiences as essential components in AI hotel ratings. This research was applied in the Algarve, a mature sun and sea destination with more than thirty all-inclusive hotels in operation since 2008. A fuzzy set qualitative analysis (fsQCA) approach is used from 6742 validated reviews of four- and five-star all-inclusive hotels retrieved from TripAdvisor between August 2003 and April 2019. Single constructs in the AI ecosystem have no impact as a rating enhancer on TripAdvisor, with two or more constructs necessary to trigger the goal. This research also contributes by applying a fuzzy set approach to the extracted user-generated content (UGC) regarding AI hotels on TripAdvisor and revealing the necessary and sufficient conditions through the identified constructs that most contribute to high online ratings. © 2023 Taylor & Francis Group, LLC."

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding Online Reviews in All-Inclusive Hotels Servicescape: A Fuzzy Set Approach

  • Popis výsledku anglicky

    "The concept of all-inclusive (AI) hotel service is complex and multidimensional; grounded on the SERVQUAL model, this research aims to identify the main components of AI service that moderate online ratings. Aside from the dimensions comprised in the SERVQUAL model, this research discusses price, place, and experiences as essential components in AI hotel ratings. This research was applied in the Algarve, a mature sun and sea destination with more than thirty all-inclusive hotels in operation since 2008. A fuzzy set qualitative analysis (fsQCA) approach is used from 6742 validated reviews of four- and five-star all-inclusive hotels retrieved from TripAdvisor between August 2003 and April 2019. Single constructs in the AI ecosystem have no impact as a rating enhancer on TripAdvisor, with two or more constructs necessary to trigger the goal. This research also contributes by applying a fuzzy set approach to the extracted user-generated content (UGC) regarding AI hotels on TripAdvisor and revealing the necessary and sufficient conditions through the identified constructs that most contribute to high online ratings. © 2023 Taylor & Francis Group, LLC."

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    "Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism"

  • ISSN

    1528-008X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    ""

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2023

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    1-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85146989974