Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Insights from lexical and syntactic analyses of a French for academic purposes assessment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3ASJZITAWG" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:SJZITAWG - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85173955169&doi=10.1016%2fj.asw.2023.100789&partnerID=40&md5=99f6ed6204640eae69dda9388fac8cf8" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85173955169&doi=10.1016%2fj.asw.2023.100789&partnerID=40&md5=99f6ed6204640eae69dda9388fac8cf8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.asw.2023.100789" target="_blank" >10.1016/j.asw.2023.100789</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Insights from lexical and syntactic analyses of a French for academic purposes assessment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "With the objective of improving writing assessment of language instruction, we examine the lexical and syntactic features in two corpora of high and low scoring French texts of the Test du Certificat de Compétence en Langue Seconde (Second Language Certification Test; TCCLS) at the University of Ottawa (uOttawa). We first situate the test in its local context, demonstrating how our research objectives are born from specific needs to improve student outcomes. We then describe our creation of two corpora of high and low performing test takers, followed by lexical bundle (LB) analyses (Phase 1) and further linguistic complexity analyses with a French-language tool (Phase 2). Results indicate that high level writers used more LBs and borrowed more text from the prompt than low level writers. In addition, specific elements of linguistic complexity were identified, suggesting high level writers produced texts that were lexically richer and more syntactically advanced. We discuss the importance of these findings in improving our writing instruction, as well as the challenges of adapting tools and approaches traditionally associated with English to French. © 2023 The Authors"

  • Název v anglickém jazyce

    Insights from lexical and syntactic analyses of a French for academic purposes assessment

  • Popis výsledku anglicky

    "With the objective of improving writing assessment of language instruction, we examine the lexical and syntactic features in two corpora of high and low scoring French texts of the Test du Certificat de Compétence en Langue Seconde (Second Language Certification Test; TCCLS) at the University of Ottawa (uOttawa). We first situate the test in its local context, demonstrating how our research objectives are born from specific needs to improve student outcomes. We then describe our creation of two corpora of high and low performing test takers, followed by lexical bundle (LB) analyses (Phase 1) and further linguistic complexity analyses with a French-language tool (Phase 2). Results indicate that high level writers used more LBs and borrowed more text from the prompt than low level writers. In addition, specific elements of linguistic complexity were identified, suggesting high level writers produced texts that were lexically richer and more syntactically advanced. We discuss the importance of these findings in improving our writing instruction, as well as the challenges of adapting tools and approaches traditionally associated with English to French. © 2023 The Authors"

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    "Assessing Writing"

  • ISSN

    1075-2935

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2023

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85173955169