Twitter Sentiment Analysis using Machine Learning Techniques: A Case Study of ChatGPT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3AU5X9KDEX" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:U5X9KDEX - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85174706225&doi=10.1109%2fInC457730.2023.10262961&partnerID=40&md5=fb0c26950ae77605c354ecf080a9f81d" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85174706225&doi=10.1109%2fInC457730.2023.10262961&partnerID=40&md5=fb0c26950ae77605c354ecf080a9f81d</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/InC457730.2023.10262961" target="_blank" >10.1109/InC457730.2023.10262961</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Twitter Sentiment Analysis using Machine Learning Techniques: A Case Study of ChatGPT
Popis výsledku v původním jazyce
"ChatGPT is a powerful AI bot developed by OpenAI. This technology has the potential to generate a humanlike response. ChatGPT is a pre-trained system capable of generating chat and understanding human speech. This paper identified the responses of ChatGPT users through related tweets with the help of natural language processing and machine learning techniques. This paper uses textBlob, VADER and human annotation to find the sentiment of each tweet; countvectorizer is used for feature extraction and different machine learning algorithms to classify them into different classes. LeXmo is used to identify the various sentiment analyses, and it is observed that positive and trust emotions are higher than other sentiments. SVM with 10-fold cross-validation shows better results than other techniques. © 2023 IEEE."
Název v anglickém jazyce
Twitter Sentiment Analysis using Machine Learning Techniques: A Case Study of ChatGPT
Popis výsledku anglicky
"ChatGPT is a powerful AI bot developed by OpenAI. This technology has the potential to generate a humanlike response. ChatGPT is a pre-trained system capable of generating chat and understanding human speech. This paper identified the responses of ChatGPT users through related tweets with the help of natural language processing and machine learning techniques. This paper uses textBlob, VADER and human annotation to find the sentiment of each tweet; countvectorizer is used for feature extraction and different machine learning algorithms to classify them into different classes. LeXmo is used to identify the various sentiment analyses, and it is observed that positive and trust emotions are higher than other sentiments. SVM with 10-fold cross-validation shows better results than other techniques. © 2023 IEEE."
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
—
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
"Proc. IEEE InC4 - IEEE Int. Conf. Contemp. Comput. Commun."
ISBN
979-835033577-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
—
Místo konání akce
Cham
Datum konání akce
1. 1. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—