Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building on slope: results of a second research cycle on the differential calculus of two-variable functions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F24%3A10494212" target="_blank" >RIV/00216208:11320/24:10494212 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://indrum2024.sciencesconf.org/data/pages/Proceedings_INDRUM2024.pdf" target="_blank" >https://indrum2024.sciencesconf.org/data/pages/Proceedings_INDRUM2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building on slope: results of a second research cycle on the differential calculus of two-variable functions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study applies Action-Process-Object-Schema (APOS) theory in a second research cycle investigating how an approach based on the explicit consideration of slope in three dimensions and local linearity contributes to students&apos; learning of the differential calculus of two-variable functions. We compare the problem-solving tendency of students from two sections that were taught differently. We find thatstudents&apos; conceptualizations of slope were different in the two sections and that their understanding of slope was reflected in their problem-solving and the justifications of the relations that they constructed between different basic notions of the differentialcalculus. Overall, we show that the students who based their constructions on slope and local linearity obtained a deeper understanding of the differential calculus.

  • Název v anglickém jazyce

    Building on slope: results of a second research cycle on the differential calculus of two-variable functions

  • Popis výsledku anglicky

    This study applies Action-Process-Object-Schema (APOS) theory in a second research cycle investigating how an approach based on the explicit consideration of slope in three dimensions and local linearity contributes to students&apos; learning of the differential calculus of two-variable functions. We compare the problem-solving tendency of students from two sections that were taught differently. We find thatstudents&apos; conceptualizations of slope were different in the two sections and that their understanding of slope was reflected in their problem-solving and the justifications of the relations that they constructed between different basic notions of the differentialcalculus. Overall, we show that the students who based their constructions on slope and local linearity obtained a deeper understanding of the differential calculus.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INDRUM2024 PROCEEDINGS

  • ISBN

  • ISSN

    2496-1027

  • e-ISSN

    2496-1027

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    Escola Univeristaria Salesiana de Sarria - Univ. Autonoma de Barcelona and INDRUM

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    10. 6. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku