Zapojení ukrajinských dětí v brněnském prostředí: Etické aspekty a dopady
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3A5XRZJVIS" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:5XRZJVIS - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://is.muni.cz/th/cjh31/BAKALARSKA_PRACE_-ANETA_POKORNA_-_FINALNI_VERZE.pdf?zpet=https:%2F%2Ftheses.cz%2Fvyhledavani%2F%3Fsearch%3Dholocaust.cz%26start%3D2;info=1" target="_blank" >https://is.muni.cz/th/cjh31/BAKALARSKA_PRACE_-ANETA_POKORNA_-_FINALNI_VERZE.pdf?zpet=https:%2F%2Ftheses.cz%2Fvyhledavani%2F%3Fsearch%3Dholocaust.cz%26start%3D2;info=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zapojení ukrajinských dětí v brněnském prostředí: Etické aspekty a dopady
Popis výsledku v původním jazyce
This bachelor thesis deals with the involvement of Ukrainian pupils within the Brno environment and analyzes its ethical questions and impacts. The theoretical part focuses on basic information and important milestones of historical and contemporary Ukraine, as well as the current Russo-Ukrainian conflict, a brief introduction of the Ukrainian minority in the Czech Republic, challenges associated with the adaptation process of Ukrainian pupils, and multicultural methods as a means to address them. The practical part presents the results of qualitative research, specifically semi-structured interviews, which provide insights from two groups of respondents on the current practice of involving Ukrainian pupils. The aim of the thesis is to gain a specific insight into the issues surrounding this involvement.
Název v anglickém jazyce
Zapojení ukrajinských dětí v brněnském prostředí: Etické aspekty a dopady
Popis výsledku anglicky
This bachelor thesis deals with the involvement of Ukrainian pupils within the Brno environment and analyzes its ethical questions and impacts. The theoretical part focuses on basic information and important milestones of historical and contemporary Ukraine, as well as the current Russo-Ukrainian conflict, a brief introduction of the Ukrainian minority in the Czech Republic, challenges associated with the adaptation process of Ukrainian pupils, and multicultural methods as a means to address them. The practical part presents the results of qualitative research, specifically semi-structured interviews, which provide insights from two groups of respondents on the current practice of involving Ukrainian pupils. The aim of the thesis is to gain a specific insight into the issues surrounding this involvement.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
—
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů