Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka češtiny u ukrajinských áků u nás v důsledku válečného konfliktu na Ukrajině

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898770" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2024/07/Didakticke_studie_1_2024_FINAL.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2024/07/Didakticke_studie_1_2024_FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka češtiny u ukrajinských áků u nás v důsledku válečného konfliktu na Ukrajině

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je shrnout současnou situaci v českých základních školách, do nich začali přicházet vzhledem k rozpoutanému válečnému konfliktu na Ukrajině ve vyšším počtu áci z této země. Naší snahou je poukázat na některé důleité aspekty problematiky spojené s výukou češtiny jako druhého jazyka při začleňování ukrajinských áků do českého základního vzdělávání. Pozornost je věnována nejprve aktuální školské legislativě a poskytnutým základním informacím od pracovníků MŠMT ČR, kteří na svém webu vytvořili speciální portál k Ukrajině, dále monostem jazykové podpory těchto áků, vyuití bezplatné jazykové přípravy, Kurikula češtiny jako druhého jazyka pro základní vzdělávání a podpory v rámci inkluzivních podpůrných opatření, včetně metodické podpory vytvořené pracovníky NPI a ČŠI. V další části textu jsou pak vyhodnoceny odpovědi z rozhovorů námi oslovených několika desítek ředitelů a učitelů z praxe, kteří se vyjadřovali k tomu, do jaké míry jim v současné době při začleňování nově příchozích ukrajinských áků do českých základních škol výše uvedené metodické materiály napomáhají.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Czech to Ukrainian pupils in our country as a result of the war in Ukraine

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the text is to summarize the current situation in the Czech elementary schools, where pupils from Ukraine have started to arrive in greater numbers due to the war in the country. Our aim is to point out some important aspects of the issues related to the teaching of Czech as a second language when integrating Ukrainian pupils into Czech primary education. Attention is paid firstly to the current school legislation and basic information provided by the staff of the Ministry of Education of the Czech Republic, who have created a special portal on their website on Ukraine, then to the possibilities of language support for these pupils, the use of free language training, the Curriculum of Czech as a Second Language for Primary Education and support within the framework of inclusive support measures, including methodological support created by the staff of the NPI and the CSI. The next part of the text then evaluates the responses from interviews with several dozen principals and teachers from practice who commented on the extent to which the above methodological materials currently help them in integrating newly arrived Ukrainian pupils into Czech elemenatary schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    85-102

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus