Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Deconstructing imagined identities and imagined communities through humor Evidence from adult L2 learners’ humorous narratives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3A883SDPQR" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:883SDPQR - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85166438316&doi=10.1075%2fps.20079.gas&partnerID=40&md5=f306e43191437da0777436932f006771" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85166438316&doi=10.1075%2fps.20079.gas&partnerID=40&md5=f306e43191437da0777436932f006771</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1075/ps.20079.gas" target="_blank" >10.1075/ps.20079.gas</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Deconstructing imagined identities and imagined communities through humor Evidence from adult L2 learners’ humorous narratives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is to explore humor as a means for deconstructing identities in humorous narratives written by adult L2 learners. Norton Pierce’s (1995) notions of investment in L2 learning, imagined identities, and imagined communities as well as the concepts of script opposition and target employed for the sociopragmatic analysis of humor (Attardo 2001) are exploited for demonstrating how humor constitutes a means for deconstructing L2 learners’ imaginary projections and investments in L2. The analysis reveals that L2 learners use humor in their narratives to account for their failure to fulfill their imagined identities as competent speakers and legitimate members of the host community, or for the flouting of their expectations concerning the behavior of the members of the imagined host community. Moreover, humor emerges as a strategy allowing learners to attenuate potential threats against their own positive face or that of host community members (Brown and Levinson 1987). © 2023 John Benjamins Publishing Company.

  • Název v anglickém jazyce

    Deconstructing imagined identities and imagined communities through humor Evidence from adult L2 learners’ humorous narratives

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to explore humor as a means for deconstructing identities in humorous narratives written by adult L2 learners. Norton Pierce’s (1995) notions of investment in L2 learning, imagined identities, and imagined communities as well as the concepts of script opposition and target employed for the sociopragmatic analysis of humor (Attardo 2001) are exploited for demonstrating how humor constitutes a means for deconstructing L2 learners’ imaginary projections and investments in L2. The analysis reveals that L2 learners use humor in their narratives to account for their failure to fulfill their imagined identities as competent speakers and legitimate members of the host community, or for the flouting of their expectations concerning the behavior of the members of the imagined host community. Moreover, humor emerges as a strategy allowing learners to attenuate potential threats against their own positive face or that of host community members (Brown and Levinson 1987). © 2023 John Benjamins Publishing Company.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pragmatics and Society

  • ISSN

    18789714

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    461 - 483

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85166438316