Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From image to identity icon: Discourses of organizational visual identity on Australian university homepages

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3A8FNX36VX" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:8FNX36VX - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85191068930&doi=10.1177%2f17504813241241662&partnerID=40&md5=36903935e417cc044069902724e243e5" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85191068930&doi=10.1177%2f17504813241241662&partnerID=40&md5=36903935e417cc044069902724e243e5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/17504813241241662" target="_blank" >10.1177/17504813241241662</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From image to identity icon: Discourses of organizational visual identity on Australian university homepages

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article explores how universities construe organizational identities and engage digital audiences through images on web homepages. Combining visual content analysis and a discourse-analytic approach informed by social semiotics, I interpret the discourses of identity in 400 images from organizational homepages of four top-tier public universities in Sydney, Australia – University of Sydney, University of New South Wales, University of Technology Sydney, and Macquarie University. Based on the social semiotic interpretation of images, I identify eight identity icons, each deploying a combination of semiotic resources to represent a specific organizational identity. The analysis suggests that universities prioritize featuring people, which results in an augmented sense of social presence on the homepage. Lastly, four identified strategies for digital audience engagement in images – proximation, alignment, equalization, and subjectivation – point to how these are instrumental in representing university life as both individual and shared experiences. © The Author(s) 2024.

  • Název v anglickém jazyce

    From image to identity icon: Discourses of organizational visual identity on Australian university homepages

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores how universities construe organizational identities and engage digital audiences through images on web homepages. Combining visual content analysis and a discourse-analytic approach informed by social semiotics, I interpret the discourses of identity in 400 images from organizational homepages of four top-tier public universities in Sydney, Australia – University of Sydney, University of New South Wales, University of Technology Sydney, and Macquarie University. Based on the social semiotic interpretation of images, I identify eight identity icons, each deploying a combination of semiotic resources to represent a specific organizational identity. The analysis suggests that universities prioritize featuring people, which results in an augmented sense of social presence on the homepage. Lastly, four identified strategies for digital audience engagement in images – proximation, alignment, equalization, and subjectivation – point to how these are instrumental in representing university life as both individual and shared experiences. © The Author(s) 2024.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Discourse and Communication

  • ISSN

    17504813

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    768 - 788

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85191068930