Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Organizational identity design: The evolution of a university web homepage

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3AMG2CH48W" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:MG2CH48W - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85162624094&doi=10.4324%2f9781003049920-4&partnerID=40&md5=84f6fd3c5cdf7793e9208873fc140f11" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85162624094&doi=10.4324%2f9781003049920-4&partnerID=40&md5=84f6fd3c5cdf7793e9208873fc140f11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4324/9781003049920-4" target="_blank" >10.4324/9781003049920-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Organizational identity design: The evolution of a university web homepage

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter applies a multimodal social semiotic approach to examine the organisational identity design of three key iterations of a university web homepage. It considers organisational identity communication as a complex social semiotic practice across four inter-related dimensions: The site of production, the site of the virtual artefact, the site of the medium, and the site of audiencing, focusing predominantly on the site of the virtual artefact (i.e., a text presented for interaction and consumption). Addressing the subtle shifts in form and function of a web homepage, the chapter provides systematic insights into the multimodal construction of organisational identity. It demonstrates how subtle changes of the design elements translate into a palpable shift from representing the university as a legitimate education provider that lists available study options and research opportunities to communicating an appealing image of the university to imagined audiences while presenting the informative function of details about the university's workings in a more implicit, covert way. It concludes with implications of such shifts for university web brand practitioners and the broader scholarly community and contributes to the continuing synergy between organisation studies and multimodality studies. © 2023 Taylor & Francis.

  • Název v anglickém jazyce

    Organizational identity design: The evolution of a university web homepage

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter applies a multimodal social semiotic approach to examine the organisational identity design of three key iterations of a university web homepage. It considers organisational identity communication as a complex social semiotic practice across four inter-related dimensions: The site of production, the site of the virtual artefact, the site of the medium, and the site of audiencing, focusing predominantly on the site of the virtual artefact (i.e., a text presented for interaction and consumption). Addressing the subtle shifts in form and function of a web homepage, the chapter provides systematic insights into the multimodal construction of organisational identity. It demonstrates how subtle changes of the design elements translate into a palpable shift from representing the university as a legitimate education provider that lists available study options and research opportunities to communicating an appealing image of the university to imagined audiences while presenting the informative function of details about the university's workings in a more implicit, covert way. It concludes with implications of such shifts for university web brand practitioners and the broader scholarly community and contributes to the continuing synergy between organisation studies and multimodality studies. © 2023 Taylor & Francis.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Organizational Semiotics: Multimodal Perspectives on Organization Studies

  • ISBN

    978-1-00-086573-8

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    73-98

  • Počet stran knihy

    332

  • Název nakladatele

    Taylor and Francis

  • Místo vydání

  • Kód UT WoS kapitoly