Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

<i>From Argentina to Zimbabwe:</i> Exploring the global appeal of the International Baccalaureate

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3AF9U8V2S4" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:F9U8V2S4 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666799124000133" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666799124000133</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.acorp.2024.100096" target="_blank" >10.1016/j.acorp.2024.100096</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    <i>From Argentina to Zimbabwe:</i> Exploring the global appeal of the International Baccalaureate

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the third stage of a larger research project examining perceptions of the International Baccalaureate (IB) to better understand its growing influence on education systems around the world. The first two stages involved a synchronic and diachronic analysis of IB discourse in a 27 million word specialized corpus of global press articles, created as an unsolicited window into public opinion (Mautner, 2008). The present study uses the same corpus to explore how the IB is represented in different countries, what values and attitudes may be associated with it, and how it interacts with other global education actors. Bottom up and top down methods from corpus-assisted discourse studies (CADS) were used to analyze 34,104 newspaper articles from 56 countries. Frequency, collocation and concordance analyses revealed four dominant discourses of deficiency connected to national education systems in countries across the ideological spectrum that helped to legitimize the inclusion of private actors in the provision of education. Results also showed unique discourses associated with the IB in North America, thereby highlighting the key role that this region plays in the IB world.

  • Název v anglickém jazyce

    <i>From Argentina to Zimbabwe:</i> Exploring the global appeal of the International Baccalaureate

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the third stage of a larger research project examining perceptions of the International Baccalaureate (IB) to better understand its growing influence on education systems around the world. The first two stages involved a synchronic and diachronic analysis of IB discourse in a 27 million word specialized corpus of global press articles, created as an unsolicited window into public opinion (Mautner, 2008). The present study uses the same corpus to explore how the IB is represented in different countries, what values and attitudes may be associated with it, and how it interacts with other global education actors. Bottom up and top down methods from corpus-assisted discourse studies (CADS) were used to analyze 34,104 newspaper articles from 56 countries. Frequency, collocation and concordance analyses revealed four dominant discourses of deficiency connected to national education systems in countries across the ideological spectrum that helped to legitimize the inclusion of private actors in the provision of education. Results also showed unique discourses associated with the IB in North America, thereby highlighting the key role that this region plays in the IB world.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Corpus Linguistics

  • ISSN

    2666-7991

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    100096

  • Strana od-do

    1-100096

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus