Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Šolar, the developmental corpus of Slovene

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3ALJAILFCT" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:LJAILFCT - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85199000979&doi=10.1007%2fs10579-024-09758-4&partnerID=40&md5=0e4f3805690623925cb5d10baf12294d" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85199000979&doi=10.1007%2fs10579-024-09758-4&partnerID=40&md5=0e4f3805690623925cb5d10baf12294d</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10579-024-09758-4" target="_blank" >10.1007/s10579-024-09758-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Šolar, the developmental corpus of Slovene

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the Šolar developmental corpus of Slovene, comprising the written language production of students in Slovene elementary and secondary schools, along with teacher feedback. The corpus consists of 5485 texts (1,635,407 words) and includes linguistically categorized teacher corrections, making the corpus unique in reflecting authentic classroom correction practices. The paper addresses the corpus compilation, content and format, annotation, availability, and its applicative value. While learner corpora are abundant, developmental corpora are less common. The paper bridges the gap by introducing the evolution from Šolar 1.0 to 3.0, emphasizing improvements in text collection, error and correction annotation, and categorization methodology. It also underlines the challenges and unresolved issues of compiling developmental corpora, most notably the lack of openly available tools and standards for different steps of the compilation process. Overall, the Šolar corpus offers valuable insights into language learning and teaching, contributing to teacher training, empirical studies in applied linguistics, and natural language processing tasks. © The Author(s) 2024.

  • Název v anglickém jazyce

    Šolar, the developmental corpus of Slovene

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the Šolar developmental corpus of Slovene, comprising the written language production of students in Slovene elementary and secondary schools, along with teacher feedback. The corpus consists of 5485 texts (1,635,407 words) and includes linguistically categorized teacher corrections, making the corpus unique in reflecting authentic classroom correction practices. The paper addresses the corpus compilation, content and format, annotation, availability, and its applicative value. While learner corpora are abundant, developmental corpora are less common. The paper bridges the gap by introducing the evolution from Šolar 1.0 to 3.0, emphasizing improvements in text collection, error and correction annotation, and categorization methodology. It also underlines the challenges and unresolved issues of compiling developmental corpora, most notably the lack of openly available tools and standards for different steps of the compilation process. Overall, the Šolar corpus offers valuable insights into language learning and teaching, contributing to teacher training, empirical studies in applied linguistics, and natural language processing tasks. © The Author(s) 2024.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Language Resources and Evaluation

  • ISSN

    1574-020X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2024

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    1-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85199000979