Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer Feedback Analysis Using Aspect Based Sentiment Analysis and Fuzzy Analytic Hierarchy Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3ARZVXRE4H" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:RZVXRE4H - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85196843999&doi=10.1109%2fI2CT61223.2024.10544032&partnerID=40&md5=8205d0d3973c5bf416f0a3299e036e22" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85196843999&doi=10.1109%2fI2CT61223.2024.10544032&partnerID=40&md5=8205d0d3973c5bf416f0a3299e036e22</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/I2CT61223.2024.10544032" target="_blank" >10.1109/I2CT61223.2024.10544032</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer Feedback Analysis Using Aspect Based Sentiment Analysis and Fuzzy Analytic Hierarchy Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Customer feedback analysis has become crucial in the area of business analytics in recent years. Proper assessment of customers' perception of products and services helps organizations make data-driven decisions and maintain a competitive edge. In this article, we have developed a decision support framework to help consumers make informed choices, using Natural Language Processing (NLP) on customer feedback. Our proposed technique first uses Aspect-based Sentiment Analysis (ABSA)to identify key features and the corresponding sentiments. We have used Bi-directional Encoder Representations from Transformers (BERT) to derive sentiment scores for different criteria across different alternatives. Then, a multi-criteria decision-making (MCDM) technique such as Fuzzy Analytical Hierarchy Process (FAHP) is used for ranking of preferred alternatives. The framework is demonstrated using a case study on customer opinions shared on social media about several airlines. © 2024 IEEE.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer Feedback Analysis Using Aspect Based Sentiment Analysis and Fuzzy Analytic Hierarchy Process

  • Popis výsledku anglicky

    Customer feedback analysis has become crucial in the area of business analytics in recent years. Proper assessment of customers' perception of products and services helps organizations make data-driven decisions and maintain a competitive edge. In this article, we have developed a decision support framework to help consumers make informed choices, using Natural Language Processing (NLP) on customer feedback. Our proposed technique first uses Aspect-based Sentiment Analysis (ABSA)to identify key features and the corresponding sentiments. We have used Bi-directional Encoder Representations from Transformers (BERT) to derive sentiment scores for different criteria across different alternatives. Then, a multi-criteria decision-making (MCDM) technique such as Fuzzy Analytical Hierarchy Process (FAHP) is used for ranking of preferred alternatives. The framework is demonstrated using a case study on customer opinions shared on social media about several airlines. © 2024 IEEE.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IEEE Int. Conf. Converg. Technol., I2CT

  • ISBN

    979-835039447-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Pune

  • Datum konání akce

    1. 1. 2025

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku