Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mapping the Topics, Trends, and Themes of Education Technology in Legal Education with Topic Modeling and Network Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3ASB3W3PFQ" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:SB3W3PFQ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85201972413&doi=10.1007%2f978-981-97-1814-6_87&partnerID=40&md5=54d84570e0e4c74531233d163e7f02f0" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85201972413&doi=10.1007%2f978-981-97-1814-6_87&partnerID=40&md5=54d84570e0e4c74531233d163e7f02f0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-1814-6_87" target="_blank" >10.1007/978-981-97-1814-6_87</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mapping the Topics, Trends, and Themes of Education Technology in Legal Education with Topic Modeling and Network Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digital transformation varies markedly across disciplines in the way technologies are used, how much, and for what purposes to foster educational innovation. In legal education, they are used for various purposes to respond to the capacities and competencies that are required from contemporary lawyers and legal professionals. This article addresses a gap in existing research by approximating digital technologies and digital transformation in legal education research. It uses topic modeling and network analysis to explore digital transformation in legal education research and to demonstrate how digital technologies used for pedagogical purposes are reflected in legal education research. It finds that while digitalization is a clear recent trend in legal education research, the role of digital technologies in legal education research is not as strong as in other fields of higher education and that practical skills and the practice of law continue to have a central role in legal education irrespective of the education technologies used. © The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Singapore Pte Ltd. 2024.

  • Název v anglickém jazyce

    Mapping the Topics, Trends, and Themes of Education Technology in Legal Education with Topic Modeling and Network Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Digital transformation varies markedly across disciplines in the way technologies are used, how much, and for what purposes to foster educational innovation. In legal education, they are used for various purposes to respond to the capacities and competencies that are required from contemporary lawyers and legal professionals. This article addresses a gap in existing research by approximating digital technologies and digital transformation in legal education research. It uses topic modeling and network analysis to explore digital transformation in legal education research and to demonstrate how digital technologies used for pedagogical purposes are reflected in legal education research. It finds that while digitalization is a clear recent trend in legal education research, the role of digital technologies in legal education research is not as strong as in other fields of higher education and that practical skills and the practice of law continue to have a central role in legal education irrespective of the education technologies used. © The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Singapore Pte Ltd. 2024.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lecture Notes in Educational Technology

  • ISSN

    2196-4963

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Part F3283

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2024

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    894-903

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85201972413