Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transhumanism as a New Topic in Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10494600" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10494600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transhumanism as a New Topic in Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The notion of human enhancement and its interfacing with technologies to improve physical and cognitive abilities is new to education, which pertains to the primary question addressed in this paper: Where can we find room for integrating the topic of transhumanism into the national curriculum of primary schools? The main contribution of this paper is the formulation of issues and questions that highlight a deficit in the state curriculum concerning digital literacy connected with technological, ethical, and transcendent human education. The concept of transformative education, which provides an appropriate platform for contemplating the purpose of education as a sturdy foundation for the development of all topics, including those related to new technologies, is discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Transhumanism as a New Topic in Education

  • Popis výsledku anglicky

    The notion of human enhancement and its interfacing with technologies to improve physical and cognitive abilities is new to education, which pertains to the primary question addressed in this paper: Where can we find room for integrating the topic of transhumanism into the national curriculum of primary schools? The main contribution of this paper is the formulation of issues and questions that highlight a deficit in the state curriculum concerning digital literacy connected with technological, ethical, and transcendent human education. The concept of transformative education, which provides an appropriate platform for contemplating the purpose of education as a sturdy foundation for the development of all topics, including those related to new technologies, is discussed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Future of Imago Dei Theologies in the Context of the New Challenges of Transhumanism

  • ISBN

    978-3-643-91625-9

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    299-310

  • Počet stran knihy

    412

  • Název nakladatele

    LIT Verlag

  • Místo vydání

    Berlin

  • Kód UT WoS kapitoly