Primární edukace v environmentálních souvislostech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053302" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053302 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Primární edukace v environmentálních souvislostech
Popis výsledku v původním jazyce
Nová interpretace pojetí primární edukace zvýrazňuje environmentální dimenzi. S ní souvisí požadovaná biofilní orientace vzdělávání, která umožní nejen hodnotové cítění, překonání primitivně egocentrických názorů a komplexní myšlení uctivé k přírodě, alei poznávání kultury člověkem vytvářené. V centru pozornosti jsou otázky vzdělávacího obsahu, spjaté s odhalováním příčin selhávání vztahu člověk - životní prostředí a cestami jeho proměny. Autorka analyzuje problémové okruhy vzdělávání, které korespondují s principy environmentální etiky. Uvádí výsledky výzkumného šetření provedeného se studenty.
Název v anglickém jazyce
Primary Education with regard to Environmental Issues
Popis výsledku anglicky
The new interpretation of the understanding of primary education stresses the environmental dimension. This is related to the required biophiled orientation of education which facilitates not only differentiated values, overcoming primitive egocentric opinions and complex thinking which respects nature but also the exploration of the culture created by humans. At the centre of attention are questions related to educational content connected with the revelation of the cause of the failure of the relationship between humans and the environment and the possibilities for its change. The author analyzes the key topics of primary education which correspond to the principles of environmental ethics. She presents the results of structured reflection of students on the selected topics of professional training.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Učitelia a primárna edukácia včera, dnes a zajtra
ISBN
978-80-557-0116-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
300-305
Název nakladatele
Katedra elementárnej a predškolskej pedagogiky PdF UMB
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
PdF UMB
Datum konání akce
14. 10. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—