Tradiční a netradiční témata RVP pro oblast informační a komunikační technologie a jejich reflexe ze strany žáků 9. tříd základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73587604" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73587604 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://jtie.upol.cz/magno/jti/2018/mn1.php" target="_blank" >https://jtie.upol.cz/magno/jti/2018/mn1.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2018.003" target="_blank" >10.5507/jtie.2018.003</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tradiční a netradiční témata RVP pro oblast informační a komunikační technologie a jejich reflexe ze strany žáků 9. tříd základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Jak vypadá konkrétní vzdělávací obsah informatických předmětů na 1. a 2. stupni českých základních škol? Která informatická témata jsou ve skutečnosti vyučována? Objevují se ve výuce i témata, která nejsou v rámci platných kurikulárních dokumentů zakotvena či příliš akcentována? Na tyto otázky se pokusíme odpovědět v rámci předložené stati, ve které jsou uvedeny některé dílčí výstupy realizovaného výzkumného šetření, které bylo primárně zaměřeno na problematiku akceptace výukového obsahu informatických předmětů, vyučovaných na základních školách v České republice, a jehož cílovou skupinou tvořili žáci 9. tříd.
Název v anglickém jazyce
Traditional Topics for the Framework Educational Programme Focused on ICT Area, and the Perception of these Topics by the Primary School Ninth Grade Pupils
Popis výsledku anglicky
What does the specific educational content of IT subjects at lower and upper primary schools look like? What computer related topics are actually taught? Are there any topics which are not embedded or accentuated in the current curriculum documents? We shall try to answer these questions in the submitted paper, which presents partial outputs of the conducted research, primarily focused on the issue of the acceptance of the educational content of IT subjects taught at primary schools in the Czech Republic, with special attention to the 9th grade pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
43-62
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—