Recepce vybrané publikace s tematikou šoa žáky na druhém stupni základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3ASB856UG6" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:SB856UG6 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://theses.cz/id/q1hs8y/DP_Cermakova.pdf?zpet=%2Fvyhledavani%2F%3Fsearch%3Dholocaust.cz%202024%26start%3D3;info=1;isshlret=Holocaust.cz%3B" target="_blank" >https://theses.cz/id/q1hs8y/DP_Cermakova.pdf?zpet=%2Fvyhledavani%2F%3Fsearch%3Dholocaust.cz%202024%26start%3D3;info=1;isshlret=Holocaust.cz%3B</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Recepce vybrané publikace s tematikou šoa žáky na druhém stupni základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
The thesis focuses on the reception of the book Transport Beyond Eternity by upper primary school students, addressing the theme of the Shoah. The main aim is to create methodical suggestions and worksheets to explore the reception of this book. The theoretical part examines the teaching of literary education within the framework of the 2023 RVP ZV curriculum and the Shoah, describes reading strategies and methods for working with excerpts, including the three-phase E-U-R teaching model, and outlines the historical context of the Shoah with a focus on Terezín. The practical part includes an analysis of the book and four methodical suggestions. The final part of the thesis focuses on qualitative research using the method of focus groups.
Název v anglickém jazyce
Recepce vybrané publikace s tematikou šoa žáky na druhém stupni základní školy
Popis výsledku anglicky
The thesis focuses on the reception of the book Transport Beyond Eternity by upper primary school students, addressing the theme of the Shoah. The main aim is to create methodical suggestions and worksheets to explore the reception of this book. The theoretical part examines the teaching of literary education within the framework of the 2023 RVP ZV curriculum and the Shoah, describes reading strategies and methods for working with excerpts, including the three-phase E-U-R teaching model, and outlines the historical context of the Shoah with a focus on Terezín. The practical part includes an analysis of the book and four methodical suggestions. The final part of the thesis focuses on qualitative research using the method of focus groups.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
—
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů