Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Heterofonie diskursu současné výtvarné výchovy / Diskurs současné výtvarné výchovy jako prostor multidisciplinární komunikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F05%3A00110756" target="_blank" >RIV/00216208:11410/05:00110756 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Heterofonie diskursu současné výtvarné výchovy / Diskurs současné výtvarné výchovy jako prostor multidisciplinární komunikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Diskurs výtvarné výchovy je přirozeně mnohovstervnatý a hybridní. Kvalitativní výzkum ukazuje k mnoha úrovním, mezi nimiž dominuje diskurs umění. V současnosti je diskurs umění definován jako interdisciplinární pole v němž je rozpoznatelný vliv filosofie, vizuální sémantiky, poststrukturalismu, kulturní antropologie, psychoanalýzy , filmové teorie i gender studies. Konflikt mezi modernismem a postmodernismem je přenášen jak do teorie a praxe, tak i do sporů okolo konceptualizace kutikulárních dokumentů,především do koncepce výtvarné výchovy v oblasti Umění a Kultura RVP.

  • Název v anglickém jazyce

    Heterophony of discourses of Art Education

  • Popis výsledku anglicky

    The nature of discourse in arts education is multilayered and hybrid. The qualitative research points to several levels of discourse in which the art discourse is dominating. At the present time the art discourse itself is defined by interdisciplinary field of philosophy, visual semantic, poststructualism, cultural anthropology, psychoanalysis, film theory as well as gender studies can be registered. The conflict between modernism and postmodernism is transferred from the art both into the theory and practice and into the controversy about the concept of curricular documents, particularly into the conception of art education in the area of Art and Culture RVP.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání

  • ISBN

    80-7290-199-0

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    519

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze: Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly