Heterofonie diskursu současné výtvarné výchovy / Diskurs současné výtvarné výchovy jako prostor multidisciplinární komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F05%3A00110756" target="_blank" >RIV/00216208:11410/05:00110756 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Heterofonie diskursu současné výtvarné výchovy / Diskurs současné výtvarné výchovy jako prostor multidisciplinární komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Diskurs výtvarné výchovy je přirozeně mnohovstervnatý a hybridní. Kvalitativní výzkum ukazuje k mnoha úrovním, mezi nimiž dominuje diskurs umění. V současnosti je diskurs umění definován jako interdisciplinární pole v němž je rozpoznatelný vliv filosofie, vizuální sémantiky, poststrukturalismu, kulturní antropologie, psychoanalýzy , filmové teorie i gender studies. Konflikt mezi modernismem a postmodernismem je přenášen jak do teorie a praxe, tak i do sporů okolo konceptualizace kutikulárních dokumentů,především do koncepce výtvarné výchovy v oblasti Umění a Kultura RVP.
Název v anglickém jazyce
Heterophony of discourses of Art Education
Popis výsledku anglicky
The nature of discourse in arts education is multilayered and hybrid. The qualitative research points to several levels of discourse in which the art discourse is dominating. At the present time the art discourse itself is defined by interdisciplinary field of philosophy, visual semantic, poststructualism, cultural anthropology, psychoanalysis, film theory as well as gender studies can be registered. The conflict between modernism and postmodernism is transferred from the art both into the theory and practice and into the controversy about the concept of curricular documents, particularly into the conception of art education in the area of Art and Culture RVP.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Multidisciplinární komunikace - problém a princip všeobecného vzdělávání
ISBN
80-7290-199-0
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Počet stran knihy
519
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze: Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—