Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profesní kompetence učitelů v mezinárodním srovnání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43952145" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43952145 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Profesní kompetence učitelů v mezinárodním srovnání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie reflektuje mezinárodní odborný diskurz na téma profesní kompetence učitelů ve výuce orientované na dosahování žákovských kompetencí. Sleduje doporučení Evropské komise (2010, 2013) ve smyslu koncepce otevřené profesionality, ve vztahu k osobnostně orientované výchově a koncepcím založených na inovativních přístupech konstruktivistických teorií. Zvláštní pozornost je pak věnována teoretickým východiskům německy mluvících zemí, především doporučení Stálé konference ministrů kultu (KMK, 2008, 2015) oborovým didaktikům v oblasti vzdělávání učitelů. Cílem empirické studie v oblasti oborové didaktiky výtvarné výchovy je ověřit na základě výzkumného šetření ve školní praxi navržený mezinárodní nástroj srovnání a evaluace Společný evropský referenční rámec vizuální gramotnosti (Common European Framework of Reference in Visual Literacy, 2016), identifikovat, vyhodnotit a popsat kvality učitelských kompetencí ve výuce výtvarné výchovy na českých gymnáziích. Které oborové kompetence podle CEFR_VL umožňují žákům realizované výtvarné úlohy získat? Které učitelské kompetence tyto úlohy předpokládají?

  • Název v anglickém jazyce

    International Comparison of Teacher’s Professional Competences

  • Popis výsledku anglicky

    The study reflects the international discourse on teacher’s competences in lessons oriented towards the achievement of pupil’s competences. It follows the recommendations of the European Commission (2010, 2013) in terms of the concept of open professionalism, in relation to personality-oriented education and the concepts based on innovative approaches to constructivist theories. Particular attention is paid to theories of German-speaking countries, especially to the recommendations of the Standing Conference of the Ministers of Education and Cultural Affairs (KMK, 2008, 2015) given to teachers in the field of teacher training. The objective of the empirical study in art didactics is to verify the proposed international evaluation tool titled Common European Framework of Reference in Visual Literacy (2016), on the basis of a research study in school practice. The study also aims to identify, evaluate, and describe the quality of teaching competences in art lessons in Czech grammar schools. Which CEFR_VL field competences could pupils achieve through the realised art projects? Which teacher’s competences do the art projects presuppose?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    6-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus