Profesní kompetence učitelů v mezinárodním srovnání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43952145" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43952145 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní kompetence učitelů v mezinárodním srovnání
Popis výsledku v původním jazyce
Studie reflektuje mezinárodní odborný diskurz na téma profesní kompetence učitelů ve výuce orientované na dosahování žákovských kompetencí. Sleduje doporučení Evropské komise (2010, 2013) ve smyslu koncepce otevřené profesionality, ve vztahu k osobnostně orientované výchově a koncepcím založených na inovativních přístupech konstruktivistických teorií. Zvláštní pozornost je pak věnována teoretickým východiskům německy mluvících zemí, především doporučení Stálé konference ministrů kultu (KMK, 2008, 2015) oborovým didaktikům v oblasti vzdělávání učitelů. Cílem empirické studie v oblasti oborové didaktiky výtvarné výchovy je ověřit na základě výzkumného šetření ve školní praxi navržený mezinárodní nástroj srovnání a evaluace Společný evropský referenční rámec vizuální gramotnosti (Common European Framework of Reference in Visual Literacy, 2016), identifikovat, vyhodnotit a popsat kvality učitelských kompetencí ve výuce výtvarné výchovy na českých gymnáziích. Které oborové kompetence podle CEFR_VL umožňují žákům realizované výtvarné úlohy získat? Které učitelské kompetence tyto úlohy předpokládají?
Název v anglickém jazyce
International Comparison of Teacher’s Professional Competences
Popis výsledku anglicky
The study reflects the international discourse on teacher’s competences in lessons oriented towards the achievement of pupil’s competences. It follows the recommendations of the European Commission (2010, 2013) in terms of the concept of open professionalism, in relation to personality-oriented education and the concepts based on innovative approaches to constructivist theories. Particular attention is paid to theories of German-speaking countries, especially to the recommendations of the Standing Conference of the Ministers of Education and Cultural Affairs (KMK, 2008, 2015) given to teachers in the field of teacher training. The objective of the empirical study in art didactics is to verify the proposed international evaluation tool titled Common European Framework of Reference in Visual Literacy (2016), on the basis of a research study in school practice. The study also aims to identify, evaluate, and describe the quality of teaching competences in art lessons in Czech grammar schools. Which CEFR_VL field competences could pupils achieve through the realised art projects? Which teacher’s competences do the art projects presuppose?
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Svazek periodika
58
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
6-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—