Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogické praxe studentů tělesné výchovy ve wroclawském a olomouckém regionu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F04%3A00001308" target="_blank" >RIV/61989592:15510/04:00001308 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The practical preparation of students in Wroclaw and in Olomouc to realization the pedagogical problems in the physical education lessons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Practice teaching is an irreplaceable component of the professional preparation of teachers of physical education and plays a significant role in resolving discrepancies between pedagogical theory and school practice. The aim of our research was to analyze evaluations of physical education lessons for pupils, verify the successfulness of progressive teaching changes to the educational process and rate new conceptions of physical education in practice teaching. The research was carried out at 23 secondary schools in the Olomouc region and 52 secondary schools in the Wroclaw region. Each student teacher taught, in a selected classroom, one habitual (routine) followed by one progressive physical education lesson. Overall the research was participated in by 5266 pupils in the school year 2002/2003. From our research results it is apparent that pupils in the Wroclaw region rate physical education lessons more positively than pupils in the Olomouc region. Only in the Wroclaw region did pupil

  • Název v anglickém jazyce

    The practical preparation of students in Wroclaw and in Olomouc to realization the pedagogical problems in the physical education lessons

  • Popis výsledku anglicky

    Practice teaching is an irreplaceable component of the professional preparation of teachers of physical education and plays a significant role in resolving discrepancies between pedagogical theory and school practice. The aim of our research was to analyze evaluations of physical education lessons for pupils, verify the successfulness of progressive teaching changes to the educational process and rate new conceptions of physical education in practice teaching. The research was carried out at 23 secondary schools in the Olomouc region and 52 secondary schools in the Wroclaw region. Each student teacher taught, in a selected classroom, one habitual (routine) followed by one progressive physical education lesson. Overall the research was participated in by 5266 pupils in the school year 2002/2003. From our research results it is apparent that pupils in the Wroclaw region rate physical education lessons more positively than pupils in the Olomouc region. Only in the Wroclaw region did pupil

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Wychowanie i ksztaľcenie w reformowanej szkole

  • ISBN

    83-7374-026-0

  • Počet stran výsledku

    364

  • Strana od-do

    105-112

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Wrocławskie Towarzystwo Naukowe

  • Místo vydání

    Wrocław

  • Kód UT WoS kapitoly