Regionální odlišnosti v hodnocení následných pedagogických praxí studentů učitelství tělesné výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00002421" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00002421 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Regionální odlišnosti v hodnocení následných pedagogických praxí studentů učitelství tělesné výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá hodnocením vyučovacích jednotek tělesné výchovy vedených praktikujícími studenty během první a následné pedagogické praxe. Hodnotí se vztah praktikantů k habituálním a progresivním vyučovacím jednotkám tělesné výchovy s ohledem na jejichzkušenosti a region. Výsledky ukazují, že praktikanti hodnotí pozitivněji progresivní než habituální vyučovací jednotky, což je v souladu s novou koncepcí tělesné výchovy. Dále je z výsledků patrné, že praktikující studenti v olomouckém regionu jsou kritičtější ke své druhé praxi, naopak studenti českobudějovického regionu jsou s druhou praxí mnohem spokojenější. V obou regionech se praktikantům podařilo zvýšit roli žáka ve vyučovacích jednotkách. Studie ukazuje, že pedagogické dovednosti jsou ovlivněné teoretickou přípravou studentů na univerzitě, proto je její udržení a zkvalitňování velmi důležité.
Název v anglickém jazyce
Regional differences in evaluation of second practice teaching of PE student teachers
Popis výsledku anglicky
Study deals with the evaluation of the physical education (PE) lessons leaded by student teachers during their first and second practice teaching. The study judges the relation of student teachers to habitual and progressive physical education lessons according to their practice teaching and area. The results show, that student teachers valuate progressive lessons on higher level than habitual lessons which corresponds with the new conceptions of physical education. The results further show, that student teacher are more critical to their second practice teaching in Olomouc region, but in the opposite student teachers in Ceske Budejovice region were more satisfied with their second practice teaching. In both regions student teachers increased in theirPE lessons the role of the pupils. The research shows that level of pedagogical skills is influenced by theoretical preparation at the university.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků mezinárodního semináře Pedagogické kinantropologie
ISBN
80-7368-041-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
242
Strana od-do
52-57
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Frýdlant nad Ostravicí
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—