Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regionální odlišnosti v hodnocení následných pedagogických praxí studentů učitelství tělesné výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00002421" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00002421 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Regionální odlišnosti v hodnocení následných pedagogických praxí studentů učitelství tělesné výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá hodnocením vyučovacích jednotek tělesné výchovy vedených praktikujícími studenty během první a následné pedagogické praxe. Hodnotí se vztah praktikantů k habituálním a progresivním vyučovacím jednotkám tělesné výchovy s ohledem na jejichzkušenosti a region. Výsledky ukazují, že praktikanti hodnotí pozitivněji progresivní než habituální vyučovací jednotky, což je v souladu s novou koncepcí tělesné výchovy. Dále je z výsledků patrné, že praktikující studenti v olomouckém regionu jsou kritičtější ke své druhé praxi, naopak studenti českobudějovického regionu jsou s druhou praxí mnohem spokojenější. V obou regionech se praktikantům podařilo zvýšit roli žáka ve vyučovacích jednotkách. Studie ukazuje, že pedagogické dovednosti jsou ovlivněné teoretickou přípravou studentů na univerzitě, proto je její udržení a zkvalitňování velmi důležité.

  • Název v anglickém jazyce

    Regional differences in evaluation of second practice teaching of PE student teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Study deals with the evaluation of the physical education (PE) lessons leaded by student teachers during their first and second practice teaching. The study judges the relation of student teachers to habitual and progressive physical education lessons according to their practice teaching and area. The results show, that student teachers valuate progressive lessons on higher level than habitual lessons which corresponds with the new conceptions of physical education. The results further show, that student teacher are more critical to their second practice teaching in Olomouc region, but in the opposite student teachers in Ceske Budejovice region were more satisfied with their second practice teaching. In both regions student teachers increased in theirPE lessons the role of the pupils. The research shows that level of pedagogical skills is influenced by theoretical preparation at the university.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků mezinárodního semináře Pedagogické kinantropologie

  • ISBN

    80-7368-041-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    242

  • Strana od-do

    52-57

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Frýdlant nad Ostravicí

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku