Vzájemné vyučování žáků z aspektu profesní přípravy učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00002403" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00002403 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzájemné vyučování žáků z aspektu profesní přípravy učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem studie bylo porovnat habituální a progresivní přístup z hlediska role žáka, vzájemného vyučování žáků a vzájemného hodnocení žáků. Ke sběru dat byl použit standardizovaný dotazník. Z výsledků vyplynulo, že žáci hodnotí pozitivněji progresivní vyučovací jednotky než habituální a to jak v tělesné výchově, tak v jiných aprobačních předmětech. Úroveň vzájemného hodnocení žáků byla přibližně stejná v habituálních i progresivních vyučovacích jednotkách. Studenti na pedagogických praxích nebyli ani přes zjevnou snahu schopni ve vyučovacích jednotkách navodit příznivé podmínky pro vzájemné vyučování a hodnocení žáků.
Název v anglickém jazyce
Peer teaching from the point of view of professional preparation
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper was to compare the habitual approach with the progressive one from the point of view of pupil's role, peer teaching, and peer assessment. Standardized questionnaires were used to collect data. According to the results, pupils assessed more positively both progressive lessons of physical education and of the second approbation subject. The level of peer assessment was about the same in habitual and in progressive lessons. In spite of student teachers' evident effort, they were not able to establish favorable settings for peer teaching and peer assessment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogické kinantropologie
ISBN
80-7368-159-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
143
Strana od-do
51-56
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Frýdlant nad Ostravicí
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—