Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úspěšnost praktikantů na pedagogické praxi při aplikaci progresivního přístupu v obou aprobačních předmětech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F07%3A00005241" target="_blank" >RIV/61989592:15510/07:00005241 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student teacher ability to apply progressive intervention in both their majors during teaching practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It has not been identified yet how prospective teachers perceive the reform of the education system and progressive teaching approaches. The aim of the study was to assess whether students of teaching are adequately prepared to apply the proposed approaches and to what extent they are able to carry them out in physical education and the other major they study. During their teaching practice in 2002-2005, the students of teaching carried out two types of lessons (habitual and progressive) that were assessed with standardized questionnaires immediately upon the lessons finished. We analyzed 314 questionnaires completed by students of teaching and 4350 questionnaires completed by pupils in physical education lessons; and 152 questionnaires completed by students of teaching and 3352 completed by pupils in the other subjects. The students of teaching have assessed more positively the progressive lessons of physical education than the habitual ones (p < 0,001) and so they did in the other su

  • Název v anglickém jazyce

    Student teacher ability to apply progressive intervention in both their majors during teaching practice

  • Popis výsledku anglicky

    It has not been identified yet how prospective teachers perceive the reform of the education system and progressive teaching approaches. The aim of the study was to assess whether students of teaching are adequately prepared to apply the proposed approaches and to what extent they are able to carry them out in physical education and the other major they study. During their teaching practice in 2002-2005, the students of teaching carried out two types of lessons (habitual and progressive) that were assessed with standardized questionnaires immediately upon the lessons finished. We analyzed 314 questionnaires completed by students of teaching and 4350 questionnaires completed by pupils in physical education lessons; and 152 questionnaires completed by students of teaching and 3352 completed by pupils in the other subjects. The students of teaching have assessed more positively the progressive lessons of physical education than the habitual ones (p < 0,001) and so they did in the other su

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    31-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus