Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of teaching physical education to Czech school children using progressive teaching approaches: Findings of a four-year study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F09%3A00011051" target="_blank" >RIV/61989592:15510/09:00011051 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of teaching physical education to Czech school children using progressive teaching approaches: Findings of a four-year study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Practice teaching is an important feature of pre-professional preparation of teachers. This study assessed student teachers? (STs) and pupils?: overall evaluation and evaluation of pupils? roles in physical education (PE) and second subject lessons. STsdelivered the lessons using either traditional or progressive teaching approaches. Questionnaires were completed by 57 STs and 10,517 high school pupils who assessed the lessons taught by the STs. Differences in the evaluation of pupil?s role were analysed according to teaching approach, school years, and gender. In both types of lessons, pupils evaluated progressive teaching approaches more positively than the traditional approaches. Pupils? roles in lessons delivered using progressive teaching approaches also increased. STs evaluated the progressive approaches in both lessons more positively than traditional approaches. Girls evaluated PE lessons more favourably than boys regardless of teaching approach. If the goal is to increase pup

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of teaching physical education to Czech school children using progressive teaching approaches: Findings of a four-year study

  • Popis výsledku anglicky

    Practice teaching is an important feature of pre-professional preparation of teachers. This study assessed student teachers? (STs) and pupils?: overall evaluation and evaluation of pupils? roles in physical education (PE) and second subject lessons. STsdelivered the lessons using either traditional or progressive teaching approaches. Questionnaires were completed by 57 STs and 10,517 high school pupils who assessed the lessons taught by the STs. Differences in the evaluation of pupil?s role were analysed according to teaching approach, school years, and gender. In both types of lessons, pupils evaluated progressive teaching approaches more positively than the traditional approaches. Pupils? roles in lessons delivered using progressive teaching approaches also increased. STs evaluated the progressive approaches in both lessons more positively than traditional approaches. Girls evaluated PE lessons more favourably than boys regardless of teaching approach. If the goal is to increase pup

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Central European Journal of Public Health

  • ISSN

    1210-7778

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    55

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus