Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální a vztahové interakce v různých typech vyučovacích jednotek tělesné výchovy na pedagogických praxíxh

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00006429" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00006429 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social and relational interactions in different types of PE lessons during student teachers' practice teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of the study was to analyze social and relational characteristics of student PE teachers' practice teaching. The results should be used to increase the quality of pre-professional PE teachers' preparation from the interaction point of viewand should allow the effective transfer of theoretical knowledge into school practice. The experiment included evaluations of student teachers from seven PE colleges in the Czech Republic and in Poland. The analysis was focused on the difference betweenhabitual and progressive PE lessons evaluation. All main characteristics of education were observed. Special emphasis was placed on social and relational factor in pupils according to different types of leadership in PE lessons and to changing pupils' role in school PE. Progressive interventions were positively valuated in both the social [H (1, 18489) = 107.18; p = .00; ?2 = .01] and relational [H (1, 18489) = 25.89; p = .00; ?2 = .00] dimension. Student teachers valuated relational dim

  • Název v anglickém jazyce

    Social and relational interactions in different types of PE lessons during student teachers' practice teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of the study was to analyze social and relational characteristics of student PE teachers' practice teaching. The results should be used to increase the quality of pre-professional PE teachers' preparation from the interaction point of viewand should allow the effective transfer of theoretical knowledge into school practice. The experiment included evaluations of student teachers from seven PE colleges in the Czech Republic and in Poland. The analysis was focused on the difference betweenhabitual and progressive PE lessons evaluation. All main characteristics of education were observed. Special emphasis was placed on social and relational factor in pupils according to different types of leadership in PE lessons and to changing pupils' role in school PE. Progressive interventions were positively valuated in both the social [H (1, 18489) = 107.18; p = .00; ?2 = .01] and relational [H (1, 18489) = 25.89; p = .00; ?2 = .00] dimension. Student teachers valuated relational dim

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus