Pedagogická praxe studentů tělesné výchovy v mezinárodním kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F02%3A00000251" target="_blank" >RIV/61989592:15510/02:00000251 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogická praxe studentů tělesné výchovy v mezinárodním kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
V profesní přípravě učitelů telesné výchovy jedůležité, aby pojetí pedagogických praxí bylo v kontinuitě s preferovanými didaktickými koncepcemi. Hlavním cílem výzkumu proto bylo ověřit vliv nově koncipovaných progresivních vyučovacích jednotek tělesné výchovy na žáky a praktikanty v podmínkách vyučovacích praxí. Výzkumu se zúčastnilo na čtyřech vysokých školách (Katowice, Olomouc, Prešov a Wroclaw) celkem 239 praktikantů a 3220 žáků středních škol. Všichni praktikanti realizovali habilituální a progresivní vyučovací jednotky tělesné výchovy (s edukační intervenci ke zvýšení role žáka). Progresivní vyučovací jednotky byly hodnoceny žáky i praktikanty pozitivněji než habituální vyučovací jednotky.
Název v anglickém jazyce
Student teaching of Physical education students within international context
Popis výsledku anglicky
During professional preparation of pyhsical education teachers it is necessary to have the project of student teaching in agreement with preferred didactic conceptions. That is why the main aim of the research was to verify the influece of nexly designedprogressive physical education lessons on pupils and practising students during the course of student teaching. Totally, 239 practising studentss from four Universities (Kattowice, Olomouc, Prešov and Wroclaw) and 3220 secondary school pupils participated in thiss research. Each practising student realissed habitual and progressive Physical education lessons (education intervention aimed at increasing the pupil¨s role). Progressive lessons were assessed in more positive way than habitual lessons.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
51-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—