Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nerovnosti v přístupu k terciárnímu vzdělání: Evropské země 1950-2005

Popis výsledku

Předkládaná analytická studie je výsledkem první etapy rok a půl trvající aktivity ?Nerovnosti v přístupu k vysokoškolskému a terciárnímu vzdělání v České republice a v dalších evropských zemích?, kterou řeší Středisko vzdělávací politiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Cílem první etapy bylo zjistit, zda, do jaké míry a jakým způsobem lze využít datové soubory prvních dvou fází Evropského sociálního výzkumu (European Social Survey ? ESS-1 a ESS-2) i pro účely zjišťování míry nerovnostia jejího průběhu v řadě evropských zemí včetně České republiky, a na základě jejich analýz vytvořit a interpretovat ukazatele a model(y) mezigeneračního přenosu nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání. Analytická studie byla v této verzi zpracovánataké pro využití v rámci projektu OECD Tertiary Education Review a odeslána tedy rovněž do sekretariátu OECD. Proto byly do přílohy zařazeny především ty evropské země, které jsou zároveň zapojeny i do projektu OECD.

Klíčová slova

educationinequalityaccess to tertiary educationequityEuropean Social Survey (ESS)index of inequalityelite tertiary education systemmass tertiary education systemuniversal tertiary education systémexpansion of tertiary education

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inequality and Access to Tertiary Education: European Countries 1950-2005

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This analytical study is the outcome of the first stage of the activity ?Inequality and Access to Tertiary Education in the Czech Republic and Other European Countries? carried out by the Education Policy Centre of the Faculty of Education, Charles University in Prague. The aim of the first stage has been to find out whether, to what extent and how it is possible to use databases of the first two rounds of the European Social Survey for examining and analysing the development of inequities in access totertiary education in some European countries (including the Czech Republic), and for elaborating and interpreting indices and models of intergeneration transmission of inequities. The working paper has been prepared also in order to be used in the OECDThematic Review of Tertiary Education. This is why particularly the European countries participating in it have been included in the annex.

  • Název v anglickém jazyce

    Inequality and Access to Tertiary Education: European Countries 1950-2005

  • Popis výsledku anglicky

    This analytical study is the outcome of the first stage of the activity ?Inequality and Access to Tertiary Education in the Czech Republic and Other European Countries? carried out by the Education Policy Centre of the Faculty of Education, Charles University in Prague. The aim of the first stage has been to find out whether, to what extent and how it is possible to use databases of the first two rounds of the European Social Survey for examining and analysing the development of inequities in access totertiary education in some European countries (including the Czech Republic), and for elaborating and interpreting indices and models of intergeneration transmission of inequities. The working paper has been prepared also in order to be used in the OECDThematic Review of Tertiary Education. This is why particularly the European countries participating in it have been included in the annex.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů