Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nerovnosti v přístupu k terciárnímu vzdělání: Evropské země 1950-2005

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F07%3A00110357" target="_blank" >RIV/00216208:11410/07:00110357 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inequality and Access to Tertiary Education: European Countries 1950-2005

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This analytical study is the outcome of the first stage of the activity ?Inequality and Access to Tertiary Education in the Czech Republic and Other European Countries? carried out by the Education Policy Centre of the Faculty of Education, Charles University in Prague. The aim of the first stage has been to find out whether, to what extent and how it is possible to use databases of the first two rounds of the European Social Survey for examining and analysing the development of inequities in access totertiary education in some European countries (including the Czech Republic), and for elaborating and interpreting indices and models of intergeneration transmission of inequities. The working paper has been prepared also in order to be used in the OECDThematic Review of Tertiary Education. This is why particularly the European countries participating in it have been included in the annex.

  • Název v anglickém jazyce

    Inequality and Access to Tertiary Education: European Countries 1950-2005

  • Popis výsledku anglicky

    This analytical study is the outcome of the first stage of the activity ?Inequality and Access to Tertiary Education in the Czech Republic and Other European Countries? carried out by the Education Policy Centre of the Faculty of Education, Charles University in Prague. The aim of the first stage has been to find out whether, to what extent and how it is possible to use databases of the first two rounds of the European Social Survey for examining and analysing the development of inequities in access totertiary education in some European countries (including the Czech Republic), and for elaborating and interpreting indices and models of intergeneration transmission of inequities. The working paper has been prepared also in order to be used in the OECDThematic Review of Tertiary Education. This is why particularly the European countries participating in it have been included in the annex.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E06035" target="_blank" >2E06035: Podpora rámcových vzdělávacích programů i celé vzdělávací politiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů