Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kdo na vysokou školu? Vývoj nerovností v Evropě a v České republice.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222453" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222453 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kdo na vysokou školu? Vývoj nerovností v Evropě a v České republice.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Celkovým cílem práce je vytvořit teoreticky podložený, dostatečně propracovaný a nosný koncept a na jeho základě zpracovat srovnávací analýzu vývoje nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání v evropských zemích. Vedle rozsáhlého studia relevantní literatury z řady zemí týkajícího se uvedeného tématu, kterému jsem se s různými přestávkami věnoval prakticky čtvrtstoletí, šlo ovšem také o to, jak pro komparaci získat potřebné zdroje údajů. Originálním způsobem jsem pro to využil databázi vzniklou spojením tří fází šetření ESS (European Social Survey), realizovaných v letech 2002-2007, která jsem rozšířil o další poměrně aktuální údaje ze speciálního českého šetření z let 2007/2008. Analyzované soubory respondentů se tak staly dostatečně rozsáhlé, takžeumožnily nejen komparativní analýzy, ale také analýzy vývoje nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání v posledních padesáti letech. Mimořádně robustní soubor vzniklý spojením národních souborů z 23 evropských zemí (vyznačených na map

  • Název v anglickém jazyce

    Inequality in higher education? Access to tertiary education in Europe

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to elaborate a theoretically well grounded concept and to use it for a comparative analysis of the development of inequalities in access to tertiary education in European countries. To achieve the aim, it has been necessary not only to acquire a thorough knowledge of how the theme is dealt with in other countries but, in particular, to find relevant data needed for comparative analyses. The author ? who has concerned himself with the problem for more than twenty years ? has solved it in an original way by combining three stages of the European Social Survey (ESS) conducted in 2002-2007, and by supplementing it with a special Czech survey conducted in 2007/2008. The size of the analysed sample of respondents has enabled him not only to carry out comparative analyses but also to analyse the development of inequalities in access to tertiary education during the last fifty years. A remarkably robust sample created by putting together national samples of 23 European

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-424-2

  • Počet stran knihy

    106

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy