Kdo na vysokou školu? Vývoj nerovností v Evropě a v České republice.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222453" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222453 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kdo na vysokou školu? Vývoj nerovností v Evropě a v České republice.
Popis výsledku v původním jazyce
Celkovým cílem práce je vytvořit teoreticky podložený, dostatečně propracovaný a nosný koncept a na jeho základě zpracovat srovnávací analýzu vývoje nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání v evropských zemích. Vedle rozsáhlého studia relevantní literatury z řady zemí týkajícího se uvedeného tématu, kterému jsem se s různými přestávkami věnoval prakticky čtvrtstoletí, šlo ovšem také o to, jak pro komparaci získat potřebné zdroje údajů. Originálním způsobem jsem pro to využil databázi vzniklou spojením tří fází šetření ESS (European Social Survey), realizovaných v letech 2002-2007, která jsem rozšířil o další poměrně aktuální údaje ze speciálního českého šetření z let 2007/2008. Analyzované soubory respondentů se tak staly dostatečně rozsáhlé, takžeumožnily nejen komparativní analýzy, ale také analýzy vývoje nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání v posledních padesáti letech. Mimořádně robustní soubor vzniklý spojením národních souborů z 23 evropských zemí (vyznačených na map
Název v anglickém jazyce
Inequality in higher education? Access to tertiary education in Europe
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to elaborate a theoretically well grounded concept and to use it for a comparative analysis of the development of inequalities in access to tertiary education in European countries. To achieve the aim, it has been necessary not only to acquire a thorough knowledge of how the theme is dealt with in other countries but, in particular, to find relevant data needed for comparative analyses. The author ? who has concerned himself with the problem for more than twenty years ? has solved it in an original way by combining three stages of the European Social Survey (ESS) conducted in 2002-2007, and by supplementing it with a special Czech survey conducted in 2007/2008. The size of the analysed sample of respondents has enabled him not only to carry out comparative analyses but also to analyse the development of inequalities in access to tertiary education during the last fifty years. A remarkably robust sample created by putting together national samples of 23 European
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-424-2
Počet stran knihy
106
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UK
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—