Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Who gets a degree? : Access to tertiary education in Europe 1950-2009

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10081900" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10081900 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Who gets a degree? : Access to tertiary education in Europe 1950-2009

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Interest in the complex relationship between the growth of tertiary education and the changing level of inequity can be observed since the sixties of the twentieth century. Although large international surveys focused on inequalities in access to tertiary education are rather an exception, it is still possible to carry out comparative analyses based on data gathered from surveys conducted on other themes. This has been the aim of our latest study that has utilised data of the European Social Survey (2002-2009). Although limited by the data available, the study can still contribute to the understanding of two central problems: how the inequalities have changed during the last sixty years, that is during the period of an unprecedented expansion of tertiary education in twenty-five European countries, and what has been the relative weight of four main factors of socio-economic background ? of the education and occupation of both parents.

  • Název v anglickém jazyce

    Who gets a degree? : Access to tertiary education in Europe 1950-2009

  • Popis výsledku anglicky

    Interest in the complex relationship between the growth of tertiary education and the changing level of inequity can be observed since the sixties of the twentieth century. Although large international surveys focused on inequalities in access to tertiary education are rather an exception, it is still possible to carry out comparative analyses based on data gathered from surveys conducted on other themes. This has been the aim of our latest study that has utilised data of the European Social Survey (2002-2009). Although limited by the data available, the study can still contribute to the understanding of two central problems: how the inequalities have changed during the last sixty years, that is during the period of an unprecedented expansion of tertiary education in twenty-five European countries, and what has been the relative weight of four main factors of socio-economic background ? of the education and occupation of both parents.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-441-9

  • Počet stran knihy

    62

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy