Nerovnosti v přístupu k vysokoškolskému vzdělání v České republice a v Evropě 1950-2011
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191080" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191080 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nerovnosti v přístupu k vysokoškolskému vzdělání v České republice a v Evropě 1950-2011
Popis výsledku v původním jazyce
Jaká je úroveň nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání, a zejména to, jakým způsobem jsou nerovnosti ovlivňovány masivním nárůstem počtu studentů v posledních desetiletích, patří mezi aktuální výzkumné otázky. Vzhledem k tomu, že komparativní šetření zaměřená na tuto problematiku jsou dosti vzácná, musí se pro srovnávací analýzu vývoje nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání v Evropě využívat relevantní údaje získané v rámci jiných šetření. Přístup Střediska vzdělávací politiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (SVP) využívá pro analýzu údaje shromážděné v pěti fázích široce zaměřeného mezinárodního šetření European Social Survey (ESS 1-5), realizovaných v letech 2002/2003 až 2010/2011 ve více než třiceti evropských zemích, a rovněž údaje ze dvou speciálních českých národních šetření. Přestože ESS není primárně zaměřený na vzdělávání a vzdělanostní nerovnosti, zahrnuje otázky, které lze v tomto směru vhodně využít, a analyzovat i problematiku sociální podmíněnost
Název v anglickém jazyce
Inequalities in higher education attainment in the Czech Republic and in Europe 1950-2011
Popis výsledku anglicky
Inequality in access to, and attainment of, tertiary education, and particularly how it has been affected by a massive growth of student numbers in last decades, is one of major points of interest. Unfortunately, large international surveys focused directly on it are rather scarce. Yet it is possible to analyse the changing levels of inequity across European countries during past sixty years by using data gathered by surveys conducted on other themes, namely by European Social Surveys (ESS). This approach has been used in a study by the Education Policy Centre, Charles University in Prague (EPC). The EPC approach uses data gathered in five rounds of the European Social Survey (ESS 1-5), conducted in 2002/2003 to 2010/2011 in more than thirty European countries (and also data from special Czech national surveys). Although the ESS is not primarily focused on education (but on value orientation and social structure), it contains data which can be used very well for analysing the relation
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-717-5
Počet stran knihy
66
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—