Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Access to Higher Education in Europe, Trends

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10389430" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10389430 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-94-017-9553-1_305-1" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-94-017-9553-1_305-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-94-017-9553-1_305-1" target="_blank" >10.1007/978-94-017-9553-1_305-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Access to Higher Education in Europe, Trends

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is an article in encyclopedia. It focuses on the topic of access to higher education in Europe and of its trends of last 65 years. The empirical part utilizes data of the European Social Survey (2002-2015). The article presents the main results of the analysis of the level of inequalities in access to tertiary education in 22 countries over the last sixty five years. It assesses the overall level of inequalities in access to tertiary education according to the Inequality index, and documents the development of inequalities in Europe as a whole and in various countries.

  • Název v anglickém jazyce

    Access to Higher Education in Europe, Trends

  • Popis výsledku anglicky

    It is an article in encyclopedia. It focuses on the topic of access to higher education in Europe and of its trends of last 65 years. The empirical part utilizes data of the European Social Survey (2002-2015). The article presents the main results of the analysis of the level of inequalities in access to tertiary education in 22 countries over the last sixty five years. It assesses the overall level of inequalities in access to tertiary education according to the Inequality index, and documents the development of inequalities in Europe as a whole and in various countries.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Encyclopedia of International Higher Education Systems and Institutions

  • ISBN

    978-94-017-9553-1

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Počet stran knihy

    2600

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Dordrecht

  • Kód UT WoS kapitoly