Access to Higher Education in Europe, Trends
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10389430" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10389430 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-94-017-9553-1_305-1" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-94-017-9553-1_305-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-94-017-9553-1_305-1" target="_blank" >10.1007/978-94-017-9553-1_305-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Access to Higher Education in Europe, Trends
Popis výsledku v původním jazyce
It is an article in encyclopedia. It focuses on the topic of access to higher education in Europe and of its trends of last 65 years. The empirical part utilizes data of the European Social Survey (2002-2015). The article presents the main results of the analysis of the level of inequalities in access to tertiary education in 22 countries over the last sixty five years. It assesses the overall level of inequalities in access to tertiary education according to the Inequality index, and documents the development of inequalities in Europe as a whole and in various countries.
Název v anglickém jazyce
Access to Higher Education in Europe, Trends
Popis výsledku anglicky
It is an article in encyclopedia. It focuses on the topic of access to higher education in Europe and of its trends of last 65 years. The empirical part utilizes data of the European Social Survey (2002-2015). The article presents the main results of the analysis of the level of inequalities in access to tertiary education in 22 countries over the last sixty five years. It assesses the overall level of inequalities in access to tertiary education according to the Inequality index, and documents the development of inequalities in Europe as a whole and in various countries.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Encyclopedia of International Higher Education Systems and Institutions
ISBN
978-94-017-9553-1
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Počet stran knihy
2600
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Dordrecht
Kód UT WoS kapitoly
—