From a textbook to an e-learning course (E-learning or e-book?)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222183" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222183 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
From a textbook to an e-learning course (E-learning or e-book?)
Popis výsledku v původním jazyce
The main aim of this contribution is to introduce the potential that modern information technologies open to authors converting a teaching material from a printed to an electronic version. The authors come out of their own experience and propose optionsthat are suitable especially for creation of study materials in mathematics education. Among others the contribution presents the use of flash animations, java scripts and Computer Algebra Systems.
Název v anglickém jazyce
From a textbook to an e-learning course (E-learning or e-book?)
Popis výsledku anglicky
The main aim of this contribution is to introduce the potential that modern information technologies open to authors converting a teaching material from a printed to an electronic version. The authors come out of their own experience and propose optionsthat are suitable especially for creation of study materials in mathematics education. Among others the contribution presents the use of flash animations, java scripts and Computer Algebra Systems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding of 10th International conference "Models in Developing Mathematics Education"
ISBN
83-919465-9-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Název nakladatele
Dresden University of Applied Science
Místo vydání
Dresden
Místo konání akce
Dresden
Datum konání akce
11. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—