Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Crime Narratives in Peter Ackroyd?s Historiographic Metafictions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10053260" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10053260 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Crime Narratives in Peter Ackroyd?s Historiographic Metafictions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the various forms of crime narratives found in selected works of Peter Ackroyd which are concerned with the city of London. Its aim is to show their function in the context of the author?s narrative strategy and thematic composition, specifically discursive pluralisation, intertextuality, and the conception of the city as a text. It also shows how the subversion of these narrative principles induces the hybridisation and consequent invigoration of the historical novel genre. In order to illustrate the ways in which Ackroyd incorporates elements of crime narratives in both his fiction and non-fiction works this paper focuses on Hawksmoor (1985) and Dan Leno and the Limehouse Golem (1994) in conjunction with the ?biography? of Dickens (1990), and London: The Biography (2000).

  • Název v anglickém jazyce

    Crime Narratives in Peter Ackroyd?s Historiographic Metafictions

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the various forms of crime narratives found in selected works of Peter Ackroyd which are concerned with the city of London. Its aim is to show their function in the context of the author?s narrative strategy and thematic composition, specifically discursive pluralisation, intertextuality, and the conception of the city as a text. It also shows how the subversion of these narrative principles induces the hybridisation and consequent invigoration of the historical novel genre. In order to illustrate the ways in which Ackroyd incorporates elements of crime narratives in both his fiction and non-fiction works this paper focuses on Hawksmoor (1985) and Dan Leno and the Limehouse Golem (1994) in conjunction with the ?biography? of Dickens (1990), and London: The Biography (2000).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of English Studies

  • ISSN

    1382-5577

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus