When William Met Mary: The rewriting of Mary Lamb's and William-Henry Ireland's Stories in Peter Ackroyd's The Lambs of London
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10131291" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10131291 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
When William Met Mary: The rewriting of Mary Lamb's and William-Henry Ireland's Stories in Peter Ackroyd's The Lambs of London
Popis výsledku v původním jazyce
Peter Ackroyd's London novels represent a distinctive component in his project of composing a literary-historical biography of the city. Understanding London as a multilayered palimpsest of texts, Ackroyd adds to this ongoing process by rewriting the city's history from new, imaginative perspectives, employing approaches and strategies such as parody, pastiche, genre mixture, metafiction, intertextuality and an incessant mixing of the factual with the fictitious. The aim of this article is to explore the various ways in which he toys with historical reality and blurs the borderline between fiction and biography in The Lambs of London (2004), offering thus an alternative rendering of two unrelated offences connected with late eighteenth and early nineteenth century London literary circles: Mary Lamb's matricide and William-Henry Ireland's forgeries of the Shakespeare Papers.
Název v anglickém jazyce
When William Met Mary: The rewriting of Mary Lamb's and William-Henry Ireland's Stories in Peter Ackroyd's The Lambs of London
Popis výsledku anglicky
Peter Ackroyd's London novels represent a distinctive component in his project of composing a literary-historical biography of the city. Understanding London as a multilayered palimpsest of texts, Ackroyd adds to this ongoing process by rewriting the city's history from new, imaginative perspectives, employing approaches and strategies such as parody, pastiche, genre mixture, metafiction, intertextuality and an incessant mixing of the factual with the fictitious. The aim of this article is to explore the various ways in which he toys with historical reality and blurs the borderline between fiction and biography in The Lambs of London (2004), offering thus an alternative rendering of two unrelated offences connected with late eighteenth and early nineteenth century London literary circles: Mary Lamb's matricide and William-Henry Ireland's forgeries of the Shakespeare Papers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Anglica Posnaniensia
ISSN
0081-6272
e-ISSN
—
Svazek periodika
47
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
177-195
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—