Učitel v současné škole : hledání mezi změnou a stabilitou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10062270" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10062270 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitel v současné škole : hledání mezi změnou a stabilitou
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá jedním z rozhodujících činitelů fungování školy ? učitelem a učitelským sborem. Opírá se zejména o výzkumné nálezy získané v rámci šetření vícečetné případové studie základní školy. Analyzován je potenciál a role učitelů v současné dynamice změn školního vzdělávání. Ukazuje se, že požadované nároky na práci učitele neodpovídají vytvářeným vnějším podmínkám a že v procesu transformace je významnější akcent kladen na strukturální přeměny než na podporu směrovanou k učiteli.
Název v anglickém jazyce
Teachers in the current basic school : the search for change and stability
Popis výsledku anglicky
This report deals with one of the decisive factors in the school functioning - teachers and teaching staff . It relies mainly on the research findings obtained in the investigation of multiple case study of a basic school. The potential and the role of the teachers in the current dynamics of change in school education are analyzed. It shows that required demands for teacher?s work do not correspond with created external conditions and in the process of transformation the stress is placed more on the structural ransformation than on the support to the teacher.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—