Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The evolution of pre-school and elementary school teachers’ career trajectories – Career beginnings and ambitions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63526671" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63526671 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-20135-7_17" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-20135-7_17</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-20135-7_17" target="_blank" >10.1007/978-3-030-20135-7_17</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The evolution of pre-school and elementary school teachers’ career trajectories – Career beginnings and ambitions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The professionalization of nursery school teachers is currently a much-discussed topic within the Czech Republic. In this study, the authors present interim results of their research into the career trajectories of nursery school teachers, and compare these to the trajectories of junior level elementary school teachers. The research sample comprised thirteen nursery school teachers (3 of whom are currently Czech School Inspectorate inspectors), and also ten junior level elementary school teachers. This sample included five nursery school principals and five elementary school principals. In the qualitative design of the research, two research methods were used, specifically the writing of a themed text, and interviews. By analysing and processing the data obtained, categories were produced which capture different evolutionary phases in the career trajectory of nursery school teachers, elementary school teachers and inspectors.

  • Název v anglickém jazyce

    The evolution of pre-school and elementary school teachers’ career trajectories – Career beginnings and ambitions

  • Popis výsledku anglicky

    The professionalization of nursery school teachers is currently a much-discussed topic within the Czech Republic. In this study, the authors present interim results of their research into the career trajectories of nursery school teachers, and compare these to the trajectories of junior level elementary school teachers. The research sample comprised thirteen nursery school teachers (3 of whom are currently Czech School Inspectorate inspectors), and also ten junior level elementary school teachers. This sample included five nursery school principals and five elementary school principals. In the qualitative design of the research, two research methods were used, specifically the writing of a themed text, and interviews. By analysing and processing the data obtained, categories were produced which capture different evolutionary phases in the career trajectory of nursery school teachers, elementary school teachers and inspectors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  • ISBN

    978-3-030-20134-0

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    174-183

  • Název nakladatele

    Springer Verlag

  • Místo vydání

    Berlín

  • Místo konání akce

    Washington D. C.

  • Datum konání akce

    24. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku