Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE EVOLUTION OF PROFESSIONAL TRAJECTORIES OF TEACHERS AT KINDERGARTENS AND PRIMARY SCHOOLS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63524059" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63524059 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE EVOLUTION OF PROFESSIONAL TRAJECTORIES OF TEACHERS AT KINDERGARTENS AND PRIMARY SCHOOLS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech environment, the evolution of professional trajectories of nursery and primary school teachers is relatively little researched. The aim of the research is to describe the development of professional trajectory of a kindergarten teacher and a primary school teacher. The research has a theoretical-empirical character. The theoretical part presents the examined problem.The research sample consisted of nineteen participants from the Czech Republic. Furthermore, the study presents research design and the conclusions of qualitative research, which was carried out using a thematic writing method and an in-depth interview with nursery and primary school teachers. Important milestones that influence the development of the nursery and primary school teacher trajectory are professional milestones in the teacher trajectory. At the end of the work are interpreted and analyzed the results of the research, which led to the creation of types of kindergarten and primary school teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    THE EVOLUTION OF PROFESSIONAL TRAJECTORIES OF TEACHERS AT KINDERGARTENS AND PRIMARY SCHOOLS

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech environment, the evolution of professional trajectories of nursery and primary school teachers is relatively little researched. The aim of the research is to describe the development of professional trajectory of a kindergarten teacher and a primary school teacher. The research has a theoretical-empirical character. The theoretical part presents the examined problem.The research sample consisted of nineteen participants from the Czech Republic. Furthermore, the study presents research design and the conclusions of qualitative research, which was carried out using a thematic writing method and an in-depth interview with nursery and primary school teachers. Important milestones that influence the development of the nursery and primary school teacher trajectory are professional milestones in the teacher trajectory. At the end of the work are interpreted and analyzed the results of the research, which led to the creation of types of kindergarten and primary school teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    11678-11681

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Sevilla

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku