Školství ? věc (ne)veřejná : Názory veřejnosti na školu a vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10069775" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10069775 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Školství ? věc (ne)veřejná : Názory veřejnosti na školu a vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Interpretace a analýza názorů a postojů české veřejnosti ke vzdělávání a školství, vývoji a současným problémům. Zdrojem poznatků jsou data z rozsáhlého kvantitativního výzkumu autorů. Pozornost je věnována metodologii, vývoji dotazníku, technice dotazování, použitým statistickým metodám a testům. Publikace zkoumá a) vztah ke vzdělávání, aspirace a preferované vzdělávací dráhy, názory na změny a role aktérů b) pohledy na funkce a problémy současné školy, vztah školy a rodiny, srovnání reality s očekáváními c) otázky spravedlivosti ve vzdělávání, názory na exkluzi a inkluzi ve škole d) názory na obsah školního vzdělávání, důležitost vyučovacích předmětů a kompetencí e) názory na otázky testování žáků a novou maturitu f) obraz učitele současnosti, vnímání prestiže a problémů učitelské profese. Publikace je vybavena četnými tabulkami a grafy, příloha obsahuje dotazník a přehled relevantních výzkumů veřejného mínění.
Název v anglickém jazyce
The School System ? A (non)Public Affair? : Public Views of School and Education
Popis výsledku anglicky
Interpretation and analysis of values and attitudes of the Czech public to education and schooling, development and current problems. Sources of new knowledge are data from an extensive quantitative research of autors. The attention is focused on the methodology, development of questionnaire, techniques and applied statistics. Publication investigates a) Czech public?s attitudes to education, aspirations and preferred educational tracks, views on changes and roles of actors b) public views on functionsand issues of schooling, school family relation, comparison of reality with expectations c) justice in education, attitudes to exclusion or inclusion d) views on the content of education, teaching subjects and competencies e) testing and new standardizedsecondary school exam (maturita) f) a picture of current teachers, prestige and issues of teacher profession. The book contents tables and diagrams. The questionnaire and survay of relevant public polls are in annex.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-1882-1
Počet stran knihy
309
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—