Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělání a odříkání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10077804" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10077804 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělání a odříkání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text vychází z etnografického výzkumu v různých romských komunitách na území České republiky a na školách kam docházejí romské děti. Data byla získána kvalitativními metodami, především prostřednictvím zúčastněného pozorování a rozhovorů s rozhovorů s aktéry v jednotlivých lokalitách. Ohnisko výzkumu je koncentrováno na příčiny neshod mezi většinovou a menšinovou společností v oblasti vzdělávání. Proč dochází k neustálému a opakovanému nedorozumění mezi ne-Romy a Romy? V teoretické oblasti se snažíme najít odpověď, která vychází z antropologických, sociologických a psychologických konceptů pojetí těla a jeho disciplíny v rámci konkrétní kultury.

  • Název v anglickém jazyce

    Education and self-renunciation

  • Popis výsledku anglicky

    This text is the outcome of the ethnographic research in various Roma communities at the Czech Republic and at the Czech schools, where Roma children are educated. The inquiry is based on the qualitative methods like participant observation and deep interviews. Focus of the research is on the causes of misunderstandings between the majority and the minority in the field of education. Why repeatedly Roma and non-Roma misunderstand themselves? In the theory we are trying to find answer, which are emanatefrom anthropological, sociological and psychological concepts of the body and the discipline within concrete culture.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0805" target="_blank" >GA406/08/0805: Funkce kulturních modelů ve vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Etické a psychologicko-pedagogické aspekty práce s dětmi z odlišného sociokulturního prostředí

  • ISBN

    978-80-7435-036-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    24. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku