Česká základní škola : Vícepřípadová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10078850" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10078850 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Česká základní škola : Vícepřípadová studie
Popis výsledku v původním jazyce
V první dekádě nového tisíciletí došlo k zásadní změně legislativy upravující podmínky poskytování základního vzdělávání a k reformě kurikula českých základních škol. Skutečné efekty těchto změn, zejména jejich dopadu na každodenní podobu vyučování a učení, však nejsou prakticky známy. Publikace je prvním ucelenějším obrazem aktuální podoby českého základního vzdělávání krátce po startu reforem. Vychází z empirického šetření formou smíšených případových studií pěti základních škol. Na jedné straně poskytuje plastický obraz každé z těchto typově odlišných škol, na druhé straně v tematických kapitolách ukazuje, jak se v závislosti na jedinečném kontextu tyto školy vypořádávají s klíčovými momenty vyučování a učení.
Název v anglickém jazyce
Czech basic school : A multiple case study
Popis výsledku anglicky
A major reform of compulsory education entered Czech schools in 2007. The main features of the reform have been the decentralisation of curriculum development, and promotion of key competences as the preferred educational goals. This book is a first portrait of the teaching, learning, and instructional leadership in five Czech comprehensive basic schools after the reform. The research design of qualitative multiple case study was used to. obtain a broad description of schooling in the Czech Republic. Neoinstitutional theory provides a theoretical framework for our research. Rich narrative descriptions were constructed for each case stressing its context and recent history. In addition, topical studies were prepared on staff dynamics, on pupils? conceptions of their school, on instructional processes, and on auto-evaluation activities based. Finally, a cross-case analysis was performed, using the key issues that emerged in the single cases and topics.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-1896-8
Počet stran knihy
312
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—