Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Česká základní škola : Vícepřípadová studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10078850" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10078850 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Česká základní škola : Vícepřípadová studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V první dekádě nového tisíciletí došlo k zásadní změně legislativy upravující podmínky poskytování základního vzdělávání a k reformě kurikula českých základních škol. Skutečné efekty těchto změn, zejména jejich dopadu na každodenní podobu vyučování a učení, však nejsou prakticky známy. Publikace je prvním ucelenějším obrazem aktuální podoby českého základního vzdělávání krátce po startu reforem. Vychází z empirického šetření formou smíšených případových studií pěti základních škol. Na jedné straně poskytuje plastický obraz každé z těchto typově odlišných škol, na druhé straně v tematických kapitolách ukazuje, jak se v závislosti na jedinečném kontextu tyto školy vypořádávají s klíčovými momenty vyučování a učení.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech basic school : A multiple case study

  • Popis výsledku anglicky

    A major reform of compulsory education entered Czech schools in 2007. The main features of the reform have been the decentralisation of curriculum development, and promotion of key competences as the preferred educational goals. This book is a first portrait of the teaching, learning, and instructional leadership in five Czech comprehensive basic schools after the reform. The research design of qualitative multiple case study was used to. obtain a broad description of schooling in the Czech Republic. Neoinstitutional theory provides a theoretical framework for our research. Rich narrative descriptions were constructed for each case stressing its context and recent history. In addition, topical studies were prepared on staff dynamics, on pupils? conceptions of their school, on instructional processes, and on auto-evaluation activities based. Finally, a cross-case analysis was performed, using the key issues that emerged in the single cases and topics.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-246-1896-8

  • Počet stran knihy

    312

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy