Škola v globální době: Proměny pěti českých základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10287298" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10287298 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Škola v globální době: Proměny pěti českých základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Longitudinální kvalitativní studie prezentovaná v knize rozšiřuje poznatky o vzdělávacích reformách v post-socialistických zemích. Šetření zahrnulo pět škol z různých částí České republiky, které byly zvoleny na základě teoretických předpokladů o vlivu kontextu na chování škol. Zejména jsme zohlednili míru konkurence sousedních škol. Data o procesech učení, vyučování a řízení školy byla shromážděna v prvním roce po zahájení reformy a pak s odstupem pěti let. Nejrozsáhlejší část knihy je tvořena případovými studiemi proměn škol. Mezipřípadovou analýzou jsme pak vybrali několik témat k podrobnější analýze. Ukázalo se mj., že (1) prioritou rozvoje škol je výuka cizích jazyků, zejména angličtiny; (2) klíčovým mechanismem proměny školy je rodičovská volba školy; (3) kurikulární reforma je většinově odmítána.
Název v anglickém jazyce
The school in a global age: Change of five Czech basic schools
Popis výsledku anglicky
The longitudinal qualitative research study described in this book adds to existing knowledge on educational reforms in transition countries. A set of five schools from different parts of the Czech Republic was chosen by theoretical sampling, based on the assumptions about the role of context, above all, the degree of competition for pupils among neighboring schools. The main data collection was performed in the first year of the reform, and again five years later. The second part of the book displays the case studies of the five schools. Finally, a cross-case analysis using cross-case displays was performed, looking for the key issues that emerged in the individual cases and topics. (1) When talking about their curricular priorities, all schools moreor less focus on the quality of English (or broadly foreign) language teaching and learning. (2) The school choice seems to be the key mechanism responsible for the changes of the five schools studied. (3) The majority of school leaders a
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F2262" target="_blank" >GAP407/12/2262: Proměny české školy: longitudinální studie změny instituce v podmínkách vzdělávací reformy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-2977-3
Počet stran knihy
196
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—