Speciálněpedagogická podpora osob se zrakovým postižením se zvláštním zřetelem na rozvoj čichového vnímání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10080252" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10080252 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Speciálněpedagogická podpora osob se zrakovým postižením se zvláštním zřetelem na rozvoj čichového vnímání
Popis výsledku v původním jazyce
Čich je ve speciálně pedagogické praxi považován za jeden z kompenzačních smyslů. Předkládaná práce je zaměřena na vyšetření čichového vnímání u osob se zrakovým postižením. Výsledky výzkumu mapují úroveň čichového vnímání osob se zrakovým postižením nazákladě dostupných standardizovaných testů. Osoby se zrakovým postižením nepřekonaly vidící kontroly v žádném testu čichového vnímání, poukázaly však na subjektivní vnímání čichu jako jednoho z kompenzačních prostředků. Stanovení úrovně čichového vnímáníosob se zrakovým postižením se tak jeví jako důležitý předpoklad jejich cílené edukace.
Název v anglickém jazyce
Specialpedagogic support of People with Visual Impairment on Examination of Olfactory Sense
Popis výsledku anglicky
Olfactory sense is considered as one of the compensatory senses in the special educational practice. The advanced thesis is focused on examination of olfactory sense in people with visual impairment. The results of the research map the level of olfactoryperception in people with visual impairment on the basis of available standardized tests. Persons with visual impairment did not surpass the control group in any of the tests in olfactory perception, they however pointed out a subjective perception in olfactory sense as one of the compensatory means. Assignment of the level in olfactory perception of people with visual impairment seems to be the important precondition of their aimed education.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-484-6
Počet stran knihy
133
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—