Význam čichového vnímání u osob se zrakovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10080261" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10080261 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam čichového vnímání u osob se zrakovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Čich je ve speciálně pedagogické praxi považován za jeden z kompenzačních smyslů. Předkládaná práce je zaměřena na vyšetření čichového vnímání u osob se zrakovým postižením. Pro naplnění cíle práce byly využity standardizované testy čichového vnímání UPSIT a STT, dále byly testované osoby dotazovány na subjektivní vnímání využití čichu v běžném životě. Výzkumu se zúčastnilo 154 probandů, 77 osob se zrakovým postižením (45 mužů a 32 žen) a 77 osob vidících jako kontrolní skupiny.
Název v anglickém jazyce
Significance of Olfactory Perception of People with Visual Impairment
Popis výsledku anglicky
Olfactory sense is considered as one of the compensatory senses in the special educational practice. The advanced thesis is focused on examination of olfactory sense in people with visual impairment.One of the applied methods was the critical analyses ofprofessional literature in order to understand the structure of olfactory analysers, the process of transformation in olfactory information, the level of olfactory perception during the development and maturation of individual, and the function of olfactory sense in people with visual impairment within the context of current research in olfactory perception of these people. The research was evaluated on the basis of standardized mathematical and statistical methods. The individual tests were evaluatedaccording to standardized manuals, which are part of the tested sets. The gained results of olfactory perception of people with visual impairment were compared with the control group?s results via t-test.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
2010
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—