Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Speciálněpedagogické hodnocení čichového vnímání u osob s vrozenou a získanou zrakovou vadou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108407" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108407 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Speciálněpedagogické hodnocení čichového vnímání u osob s vrozenou a získanou zrakovou vadou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Čich je ve speciálně pedagogické praxi považován za jeden z kmpenzačních smyslů. Předkládaná práce je zaměřena na vyšetření čichového vnímání u osob s vrozenoým a získaným zrakovým postižením. Pro naplnění práce byly využity standyrdizované testy čichového vnímání UPSIT a STT, dále byly testované osoby dotazovány na subjektivní vnímání využití čichu v běžném životě. Výzkumu se zúčastnilo 77 osob se zrakovým postižením. Výsledky výzkumu zjišťují úroveň čichového vním,ání osob se zrakovým postižením na základě dostupných standardizovaných testů. U osob se zrakovým postižením se neprojevila rozdílná úroveň čichového vnímání v případě vrozeného či získaného zrakového postižení. Proto se stanovení úrovně čichového vnímání osob se zrakovým postižením a jehonásledný rozvoj jeví jako důležitý předpoklad jejich cílené edukace.

  • Název v anglickém jazyce

    Special Educational Smell Identification in Persons with Congenital and Acquired Visual Impairments

  • Popis výsledku anglicky

    Olfactory sense is considered as one of the compensatory senses in the special educational practice. The paper is focused on examination of olfactory sense in people with congenital and acquired visual impairments. The standardized tests of olfactory perception UPSIT and STT were utilized. Furthermore the tested people were asked their subjective perception in using the olfactory sense in everyday life. 77 individuals with visual impairment participated in the research. The results of the research map the level of olfactory perception in people with visual impairment on the basis of available standardized tests. Different levels of olfactory perception did not show in the cases of congenital or acquired visual impairments. Identification of the level in olfactory perception of people with visual impairment seems to be the important precondition of their aimed education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním

  • ISBN

    978-80-7315-219-2

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    89-103

  • Počet stran knihy

    298

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly