Příspěvek k rozvoji pozornosti u adolescentů se sluchovým postižením prostřednictvím speciálního pohybového programu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10081179" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10081179 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příspěvek k rozvoji pozornosti u adolescentů se sluchovým postižením prostřednictvím speciálního pohybového programu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problematikou rozvoje pozornosti u adolescentů se sluchovým postižením v období adolescence prostřednictvím speciálního pohybového programu. V rámci metodiky práce byl zvolen základní empirický postup prostřednictvím jednoduchého experimentu. Hlavním experimentálním činitelem byl pohybový program, který se skládal ze základů sebeobrany a psychomotoriky. Hlavní výzkumnou metodou byl Test pozornosti (Bakalář 1987). Stanovená hypotéza, že vlivem intervenčního programu se zvýší úroveň pozornosti u experimentální skupiny adolescentů se sluchovým postižením, byla potvrzena. Výzkum potvrdil předpoklad, že základy sebeobrany a psychomotoriky mají signifikantní vliv na rozvoj pozornosti u vybrané skupiny adolescentů se sluchovým postižením.
Název v anglickém jazyce
The contribution to the development of attention in adolescents with hearing disabilities through a special motion program
Popis výsledku anglicky
The article deals with the development of attention in adolescents young people with the hearing disability through a special motion program. The basic empirical approach was elected via simple experiment or more precisely quasiexperiment in the frame ofthe methodology of the work. The motion programme is the main experimental factor and it consists of the self-defense and the psychomotor. The main research method was a test page (Bakalář, 1987). Hypotheses that the effects of the intervention programwill increase the level of attention in the experimental group of adolescents with hearing impairment was confirmed. Research confirmed the assumption that the fundamentals of self defense and psychomotor have a significant influence on the development of attention in the selected group of adolescents with hearing disability.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inkluzivní vzdělávání primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
ISBN
978-80-7315-199-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
15. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—