Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u adolescentů se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10109251" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10109251 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u adolescentů se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie se zabývá netradičními pohybovými aktivitami u mládeže se sluchovým postižením. Předkládá podrobný popis psychologických, pedagogických a sociologických vlastností osobnosti adolescentů. Podrobně charakterizuje sluchové vady, sluchovou protetiku, popisuje zásady komunikace se sluchově postiženými, vysvětluje pojem motorické schopnosti a popisuje zkoumané veličiny - pozornost a výkonovou motivaci. Zvýšenou pozornost věnuje i psychomotorickému vývoji dítěte. Definuje pojem sebeobrana a psychomotorika a jejich význam v pohybové výchově sluchově postižených. Na základě poznatků o sluchově postižených předkládá vypracovanou metodiku základů sebeobrany a psychomotoriky, která má sloužit učitelům a vychovatelům speciálních škol a zařízením pro sluchově postižené jedince. Cílem této monografie bylo zjistit vliv speciálního intervenčního programu na některé dimenze osobnosti sluchově postižené mládeže zejména v pozornosti a výkonové motivace. Dílčím cílem práce bylo zároveň prokázat
Název v anglickém jazyce
The development of the attention and the achievement motivation in adolescents with hearing impairments through intervention motion program
Popis výsledku anglicky
The monograph put mind to the unconventional motion activities by the adolescent young people with the hearing disability. It submits the detailed description of the psychological, pedagogical and the sociological characterictics of the adolescent's personality. It characterize the hearing aberration and the auditory prosthesis in detail, it describes the principles of communication withe people with the hearing handicap, it interprets the term of the motor abilities and it describes the surveyed quantity - the attention end the achievement motivation. The monograph also pays increased attention to the psychomotor development of the child. It defines the selfdefence and the psychomotor activities and their's meaning in the motion education of the adolescent's with the hearing handicap. Based od the findings of hearing impairment presents a metodology prepared the foundations of self- defense and the psychomotor to serve the educators and teachers of special schools and facilities for h
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-514-0
Počet stran knihy
153
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—